چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار ماسال در جلسه شورای آموزش و‌پرورش مطرح کرد: تناسب جمعیتی مدارس در شهر و روستا باید رعایت شود

فرماندار ماسال در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: همه دستگاه‌هایی که تکالیفی جهت اجرای پروژه زمین های چمن مصنوعی مدارس داشتند پیگیر باشند


همای خبر/وی گفت: اعتبار ۲میلیارد ریالی که در کمیته برنامه ریزی شهرستان برای این طرح در نظر گرفته شده نیز از سوی آموزش و پرورش پیگیری گردد.

گیل چالانی به مهاجرت دانش آموزان روستا به شهر اشاره کرد وافزود حضور دانش آموزان در شهر و ثبت نام در مدارس حوزه شهری موجب خالی شدن مدارس روستایی شده است.
گیل چالانی با تاکید بر اولویت ثبت نام در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت دانش آموز ، خاطرنشان کرد: به علت ثبت نام دانش آموزان در شهر و در نتیجه تخلیه مدارس سیستم آموزشی مجبور به چند پایه کردن کلاس‌ها در روستا شده است که این موضوع سبب مشکلات زیادی برای دانش آموز و نیز آموزگار خواهد شد .
وی گفت: الگوهای رفتاری در پایه های آموزشی مدارس مختلف است همچنین میزان توانایی و مهارت‌های دانش آموزان در سنین مختلف متفاوت است که تحصیل در بصورت چندپایه در یک کلاس و یک معلم کیفیت و راندمان آموزش را پائین می آورد.

وی گفت یکی از دلایلی که مهاجرت دانش آموز از روستا به شهر صورت میگیرد نوع نگاه اولیا دانش آموز به موضوع کیفیت آموزش در مدارس شهری است که این نگاه اشتباه است و کیفیت سیستم آموزشی در شهر و روستا یکسان بوده و گاها در برخی از روستاها کیفیت آموزش دانش آموزان بهتر از شهر می باشد.

فرماندار ماسال با تاکید بر اینکه باید تناسب جمعیتی مدارس در شهر وروستا رعایت شود افزود: مشکلات مدارس روستایی مورد بررسی قرارگرفته باید برطرف شود.

گیل چالانی به اوقات فراغت اشاره کرد و گفت آموزش و پروش به تنهایی نمی‌تواند در بحث پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان نقش ایفا کند و سایر دستگاه‌ها مثل ارشاد اسلامی ، ورزش و جوانان ، کانون‌های فرهنگی مساجد ، پایگاه‌های بسیج و … در کنار آموزش به این موضوع بپردازند.

فرماندار بیان نمود: با توجه به اینکه آزمون کنکور سراسری نیز در پیش است همه ادارات خدمات رسان باید پای کار باشند تا آزمون به بهترین نحو برگزار و مشکلی در برگزاری آزمون وجود نداشته باشد.

در پایان هر کدام از اعضای شورای آموزش و پرورش شهرستان به مشکلات حوزه های مختلف پرداختند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …