چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار ماسال در پنجمین جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان تاکید کرد : مردم از تردد بی رویه در شهر به جد خودداری کنند/کمیته بهداشت محیط نظارت روزانه از ضدعفونی کردن معابرو اماکن عمومی داشته باشند

فرماندار ماسال در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، ضمن گرامیداشت روز شهدا از مشارکت، همراهی و اهتمام مردم شریف و با فرهنگ شهرستان ماسال که در طول این چند روز با رعایت موازین بهداشتی و اجرای دستورالعمل و اطلاعیه هایی که توسط فرمانداری و شبکه بهداشت ودرمان شهرستان منتشر شده از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کردند تشکر کرد .

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری ماسال مهندس وحید پورحضرت به طور ویژه از تلاش و خدمات صادقانه دست اندر کاران حوزه بهداشت و درمان خاصه مدیریت شبکه بهداشت و درمان پرسنل زحمت کش بیمارستان رسالت ،پرستاران و حوزه پزشکی و مطب های خصوصی با ارائه خدمات درمانی در مقابله با ویروس کرونا قدردانی نمود .

وی ابراز امیدواری کرد: اقداماتی که در طول چندروزگذشته، خیرین شهرستان ماسال در امر تهیه اقلام بهداشتی و لباس حفاظت فردی بیمارستان رسالت ماسال و همچنین تهیه و توزیع دیگر اقلام بهداشتی در سطح شهرستان انجام دادند را حرکتی انسان دوستانه دانست وتاکید کرد : اجرای مصوبات ستاد پیشگیری در فرصت  زمانی مقرر برای جلوگیری از شیوع ویروس انجام گیرد.

وی لزوم تعیین افراد برای تشکیل کمیته بهداشت محیط در شهرستان با محوریت ستاد پیشگیری ومقابله با کرونا ویروس را تاکید کرد واظهار داشت : این کمیته با  ضرورت نظارت، از گند زدایی و ضد عفونی کردن اماکن و معابر عمومی و کلیه ادارات، بانکها به صورت روزانه  گزارش تهیه کرده وبه فرمانداری ارسال نمایند .

وی بااشاره به رعایت الزامات ورود و خروج در ییلاقات ماسال و تعطیلی اقامتگاهها و واحدهای گردشگری که به صورت رسمی فعالیت میکردند افزودند : با توجه به بازدید میدانی که  بنده در طول ایام داشته، حدود ۹۹ %  از هتل ها و اقامتگاههای گردشگری با  نظارت وتلاش مضاعف اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان و همراهی مردم عزیز تعطیل شده که امیدورایم این همراهی و اهتمام ادامه داشته باشد .

وحید پور حضرت با بیان اینکه شهرستان ماسال رتبه برتر را در طرح ملی غربالگری استان داشته افزود : همه شهروندان ماسالی و شاندرمنی با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقاء سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. 

 فرماندار ماسال بیان داشت : شهرداریهای ماسال و شاندرمن ،گند زدایی و ضد عفونی کردن اماکن و معابر عمومی، با نظارت شبکه بهداشت شهرستان را به صورت روزانه در دستور کاری خود قراردهند وادامه داد: با توجه به ارائه تبلیغات در چارچوب موضوعات بهداشتی و درمانی وچگونگی مقابله با این ویروس ناشناخته وهمچنین  مواردی که خود بنده در قالب فایل و عکس با محوریت رعایت موازین بهداشتی در تلویزیون شهری ماسال دستور پخش به طور مداوم و مستمر را داده، انتظار داریم تمامی مردم عزیز در این  موضوع جدی باشند و رعایت بهداشت فردی را مد نظر قراردهند .

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای شهرستان با تاکید بر راه اندازی مقرکنترل و تب سنجی با مشارکت نیروی انتظامی،شبکه بهداشت و  جمعیت هلال احمر در ورودی شهرستان خاطر نشان کرد : شهروندان عزیز از تردد بی رویه در شهر و روستا به جد خودداری کنند و به شکست ویروس کرونا کمک کنند .

وی با اشاره به توزیع اقلام بهداشتی توسط دهیاران وشورای اسلامی به صورت منسجم ،که جنبه مثبت داشته و باری از دوش مدیریت شهرستان برداشته تاکید کرد: بخشداران نشستی با دهیاران در زمینه تولید و توزیع اقلام بهداشتی  را در فضای عمومی با رعایت موازین بهداشتی داشته باشند که همه این کارها، با برنامه ریزی و در چارچوب خاصی انجام گیرد تا تمام مردم از این هم افزایی بهره مند شوند .

وی گفت : کمیته اقناع سازی ،  با مشارکت امام جمعه ،سپاه ،بخشداریها ،شهرداریهاو شوراهای اسلامی و هیئت امناء مساجد تشکیل شود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه تلاش های خود جوش بسیجیان در بحث گند زدایی وضد عفونی اماکن ومعابرعمومی شهری وروستایی جای تقدیر و تشکر دارد افزود: شهرداران و بخشدران با محوریت دهیاران در تهیه اقلام بهداشتی در بحث ضد عفونی کردن معابر با سپاه کمک مضاعفی را داشته باشند .

 فرماندار ماسال اظهار داشت با توجه به اینکه صنوف مختلف درآمد آنچنانی به هر دلیلی در این برهه از زمان نداشته اند، تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۹ اتاق اصناف  از دریافت حق حقوقی که از بابت عوارض و عواید قانونی دارند  را به تعویق انداخته و  همراهی لازم را داشته باشند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

با هدف تکمیل سیستم اندازه‌گیری دقیق مقدار انرژی خالص تولیدی نیروگاه لوشان

با هدف تکمیل سیستم اندازه‌گیری دقیق مقدار انرژی خالص تولیدی نیروگاه لوشان: ۶ دستگاه ترانس …