چاپ مطلب چاپ مطلب

فرماندار ماسال: ۸۰ درصد از اراضی ماسال، منابع طبیعی است

فرماندار ماسال با بیان اینکه مشکلات منابع طبیعی بزرگترین دغدغه  مردم و مسئولین در سطح شهرستان است، افزود: ۸۰ درصد از اراضی شهرستان ماسال منابع طبیعی است.

همای گیلان، به گزارش روابط عمومی فرمانداری ماسال، محمدجواد عامر  در جلسه شورای اداری شهرستان ماسال ضمن خیر مقدم‌گویی به نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: مسئله منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان است و این موضوع به این دلیل است که در زمان نقشه‌های منابع طبیعی مستثنیات مردم دیده نشده است.

وی افزود: متأسفانه تصاویر مورد استناد منابع طبیعی مربوط به سال‌های پیش از انقلاب است که متأسفانه باید گفت حتی با تکنولوژی جدید هم مسائل در تهیه نقشه‌ها به وجود می‌آید اما استناد منابع طبیعی به همان تصاویر قدیمی است.

فرماندار ماسال گفت: متآسفانه قوانین موجود به شدت برای بومیان شهرستان سخت گرفته است که امیدواریم به کمک نماینده ولی فقیه در استان این مسائل در آینده حل شود.

عامر ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران دارای تریبون‌های نماز جمعه است که می‌توان از آن برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی موسوی امام جمعه ماسال نیز در این جلسه ضمن تشکر از ستاد یادواره شهدای شهرستان؛ روز شهدا را گرامیداشت و به نماینده ولی فقیه در استان خیر مقدم گفت.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه صلابت و امنیت امروزمان را مدیون خون شهداء هستیم از فرماندار ، فرمانده سپاه و سایر مسئولین شهرستان ماسال بابت برگزاری یادواره بزرگ سرداران و شهدای شهرستان ماسال تقدیر کرد.

محمود شکری نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال نیز در این مراسم با بیان اینکه استراتژی دشمن اسلام ناب زدایی است اظهار داشت: تمام تلاش دشمن برای این است که از اسلام ناب و حقیقی برگردیم و به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برسیم.

وی افزود: جنگ اقتصادی مشغول کردن مردم برای پیشبرد جنگ فرهنگی است و با جنگ اقتصادی دشمن می‌خواهد مردم را از دین سست کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از انقلاب در مسائل اقتصادی تا ۸۰ درصد وابسته بودیم اما اکنون در این مبحث تا ۸۰ درصد مستقل هستیم. با این وضعت خوب، امروز نباید برای مردم مسائل معیشتی و اقتصادی پیش بیاید.

نماینده تالش بزرگ ادامه داد: حضور آیت‌الله فلاحتی در جمع مردم و مسئولان نعمتی است و مردم را امیدوار می‌کند.

شکری با بیان اینکه انتصاب آقای رئیسی در قوه قضاییه روح جدیدی در مبارزه با فساد خواهد دمید تأکید کرد: لازم است در شهرستان ماسال که یک شهرستان گردشگرپذیر است ستادی در خصوص مبارزه با مسائل ضد فرهنگی ایجاد کنیم.

وی گفت: در ایام عید، مسئولان شهرستان باید جهادی عمل کنند تا بتوانیم فضای شهرستان را مدیریت کنیم.

نماینده تالش بزرگ ادامه داد: از آقای یاری که مدیر کل تبلیغات اسلامی استان و اهل ماسال هستند انتظار داریم که بیشتر در عرصه جنگ نرم در حوزه شهرستان ماسال دیده شوند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …