چاپ مطلب چاپ مطلب

فرمانده انتظامی سیاهکل خبر داد: جویندگان گنج در دام پلیس سیاهکل

سرهنگ حسین امیدخواه، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل از دستگیری ۲ حفار غیرمجاز آثار باستانی در یکی از روستاهای دهستان پیرکوه و کشف یک دستگاه فلزیاب خبر داد.

همای خبر/فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل از دستگیری ۲ حفار غیرمجاز آثار باستانی در یکی از روستاهای دهستان پیرکوه و کشف یک دستگاه فلزیاب خبر داد.

سرهنگ حسین امیدخواه اظهار داشت: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه گفت: ماموران پاسگاه انتظامی پیرکوه در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای سطح حوزه استحفاظی به آدرس اعلامی اعزام و ۲ نفر را دستگیر و یک دستگاه فلزیاب را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل با اشاره به اینکه حفاران گودالی به عمق یک متر و ۵۰ سانت و عرض یک متر حفر کرده‌اند، اذعان داشت: متهمان ۲۶ و ۳۵ ساله پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان از همکاری صمیمانه مردم و احساس مسئولیت آن‌ها در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی قدردانی کرد و از آن‌ها خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …