چاپ مطلب چاپ مطلب

فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان در نشست خبری با اصحاب رسانه: هفته نیروی انتظامی در سال ۹۹ با هم برای امنیت و سلامت نامگذاری شد.

اختصاصی همای گیلان:یکی از اقدامات ابتکاری فرماندهی شهرستان تقدیر از کارآفرینان امنیت ساز است.

نشست خبری فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان به مناسبت هفته ناجا در ستاد فرماندهی شهرستان تشکیل شد.
در این جلسه سرهنگ قاسم جانعلی پور ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدای ناجا الاخصوص شهید امنیت سروان پاینده که یکی از میادین اصلی و بزرگ شهرستان به نام ایشان تغییر نام پیدا کرده است خاطرنشان کرد :
پاسداشت شهدا برای ما ارج وقرب دارد و از دیگر اقداماتی که در این خصوص صورت گرفت یادمان ۳۲ شهید نیروی انتظامی در یک طرح ابتکاری به علت محدودیت های ویروس کرونا در کلانتری ۱۱ برگزار شد.

فرمانده شهرستان لاهیجان در ادامه با توجه به مطالبه مردم در حوزه برخورد با مواد مخدر گفت:

یکی از اقدامات نیروی انتظامی اجرای طرح پاکسازی مناطق جرم خیز بوده است که بالغ بر ۴۱۰۰ کیلو گرم تو سط نیروهای مواد مخدر و دیگر یگانها کشف و ۱۳ نفر از متهمین تحویل مراجع قانونی شدند .رشد ۶۰ درصدی دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان و رشد ۲۱۰درصدی دستگیر معتادین را داشته ایم که نیازمند کار اطلاعاتی و فنی میباشد .

وی گفت ما ادعا داریم که پلیس و نیروی انتظامی باید جامعه محور باشد و اقداماتی که در حوزه برخوردهای قاطع با بعضی ناهنجاری‌های اخلاقی و رفتاری صورت می‌گیرد باید ایجابی بوده و معضلات را ریشه‌یابی کند یکی از اقدامات ابتکاری در این زمینه تقدیر از کارآفرینان امنیت ساز است تا ما بتوانیم از جامعه هدف کاسته وبه جامعه کارا بیفزاییم و با تدبیر صورت گرفته تعداد کارآفرینان و افزایش خواهیم داد .

سرهنگ قاسم جانعلی پور گفت ما پیگیر استفاده از ظرفیت مردم هستیم و از ظرفیت ورزشکاران و مربیان و کادر اداری استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه به گزارش از اقدامات و عملکرد شهرستان در ۷ ماهه نخست سال جاری پرداخت و اظهار داشت:
یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری مبارزه با قاچاق و احتکار در سطح کشور است از ابتدای سال بالغ بر ۱ میلیارد به ۴۶ میلیون تومان اقلام توسط پلیس آگاهی و پلیس امنیت و سایر رده های اقتصادی انتظامی کشف و تحویل تعزیرات شد و همچنین در حوزه احتکار ۱میلیارد و ۸۲۲ میلیون تومان کشف و افراد محکوم شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند.

در حوزه اماکن نیز در دوران بیماری منحوس کرونا از ۲ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی بازدید از ابتدای سال چیزی بالغ بر ۱۴۶ میلیون واحد صنفی پلمپ گردید . وی در حوزه سرقت نیز از رشد ۷۲ درصدی دستگیری سارقین و نتیجه ی آن کاهش ۹ درصدی سر قت خبر داد.

سر هنگ قاسم‌جانعلی پور در ادامه به اقدامات و آمار حوزه راهور و مجموعه پلیس راه اشاره داشت و گفت:
در حوزه تصادفات درون شهری با کاهش ۱۱ درصدی و در حوزه برون شهری روستایی کاهش ۱۳ درصدی تصادفات را داشته‌و آمار فوتی در حوزه درون شهری با کاهش ۲۳ درصدی مواجه بودیم که از پلیس راهور و مجموعه پلیس راه تشکر می شود .
وی خاطر نشان کرد : اکثر تصادفات منجر به فوت مربوط به موتورسیکلت می باشد که از اقدامات صورت گرفته در این راستا اهدای کلاه ایمنی در نماز جمعه هفته ناجا بوده است.

سرهنگ قاسم جانعلی پور از برتری شهرستان لاهیجان در برخورد با اراذل و اوباش خبر داد و گفت :
با موضوع با اراذل و اوباش و خانه های فساد و سرگردانی برخورد به پیش‌دستانه می‌شود.
درپایان این نشست از اصحاب رسانه تقدیر شد .

خبرنگار:شقایق کیهان

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

 

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …