چاپ مطلب چاپ مطلب

فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان : ثواب خبرنگاران کمتر از خدمات نیروی انتظامی نیست

اختصاصی همای گیلان:به مناسبت روز خبرنگار، فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان از خبرنگاران قدردانی کرد.

590c407e93836816a4091a30bc67913824afd42e

فرماندهی نیروی انتظامی در این نشست گفت: خوشبختانه امسال نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش تصادفات و ۱۷ درصد کاهش سرقت داشته ایم سرهنگ قاسمی افزود: عوامل این کاهش عبارتند از: تعامل خوب دستگاه قضائی و دستگیری سارقان حرفه ای، کنترل زندانیان راه باز، حضور میدانی پلیس و همکاری خوب مردم و اصناف.

وی اظهار داشت: خوشبختانه در این شهرستان هیچ گونه جرائم خشن مثل سرقت بانک و طلافروشی نداریم اما سرقت های خرد و دله دزدی که در هیچ جامعه بشری به صفر نرسیده در لاهیجان هم مشهود است.

فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان اذعان داشت: تصادفات خسارتی و جرحی اختلافات ملکی و خانوادگی و سرقت نیزدر این شهرستان زیاد است.

سرهنگ قاسمی تصریح کرد: هدف ما نسبت که مردم نیست به وظایف خود قانون مند باشند وبا هرکس که در جهت قانون گریزی تلاش می کند برخورد می کنیم ما تعامل خوبی با همه ادارات داریم شعار اخلاق مداری، برخورد با مردم بر اساس اخلاق، رعایت حقوق شهروندی جز برنامه کار ماست و افزایش۲۷ درصدی تماس  با۱۱۰ یعنی ۱۰ هزار مورد افزایش تماس خود دلیل بر افزایش اعتماد مردم به پلیس است و بالغ بر ۷۰ درصد کار عملیا بوده است و بقیه موارد هم در محل  ارشاد قضایی شده اند .

وی اضافه نمود: شما عزیزان بدون هیچ چشم داشتی عملکرد ما را به اطلاع مردم می رسانید و روابط عمومی ما نیز در این رابطه با شما همکاری تنگاتنگ دارد.

فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان در خصوص بحث پلیس افتخاری خاطر نشان کرد:

پلیس افتخاری یعنی کمک به ناجا با مشارکت مردم یعنی مشارکت مردمی با اسم جدید، شهرستان لاهیجان بیش از سهمیه پلیس افتخاری جذب رد و البته ایشان فقط از روی عشق و علاقه خدمت می کنند.

سرهنگ قاسمی در پاسخ به سوالیکی از خبرنگاراندر زمینه ۸ کیلومتر ساحل اظهار داشت: متولی اصلی طرح دریا استانداری و فرمانداری اند اما چون دیر به بخش خصوصی واگذار شد از لحاظ رفاهی هیچ امکاناتی قابل توجهی وجود ندارد.

ضمن آنکه اداره ارشاد، تبلیغات و اوقاف هر کدام باید وظایف خود را انجام دهند اما متاسفانه هیچ کدام تاکنون ورود نکرده اند. وی اضافه نمود: ۲۶ اداره و سازمان در مورد مسائل فرهنگی باید ورود نمایند و آخرین نهاد نیروی انتظامی است که باید در رابطه با عفاف و حجاب برخورد نماید.اما از سوی نیروی انتظامی چهار همیار پلیس و یک پرسنل همیشه در طرح دریا حضور دارند به انضمام نیروی نجات  غریق ورزش وجوانان و آمبولانس هلال احمر در آنجا مستقر هستند.

فرمانده نیروی انتظامی پیرامون برخورد با سگ گردانی در خودرو ها گفت:

به محض ملاحظه، خودرو به پارکینگ منتقل می شود.

سرهنگ قاسمی در زمینه رانندگی بدون رعایت شئونات اسلامی اظهار داشت: ماتذکر می دهیم. که چهره راننده  باید هماهنگ با عکس الصاقی در گواهینامه ها باشد.

وی تاکید کرد: اگر هر اداره ای در خصوص ماهواره ، رانندگی بدون گواهاینه و غیر… به پرسنل خود تذکر بدهند نیمی از مشکلا ت ماحل است. فرماندهی نیرو.ی انتظامی اذعان داشت: سیاست بر اینست که از نصب و راه اندازی چادرهای جداگانه برای مسافران جلوگیری کنیم و در خصوص امنیت خانواده ها در باغ  ملی نیز با حضور میدانی پلیس مشکل را حل خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در خصوص قمار توتو، برخورد خوبی با حمایت امامان جمعه و مقام قضایی آغاز شد و ادامه نیز دارد و از جمله بازداشت موقت جز برنامه های کاری ما بود که متاسفانه وقتی آزاد می شوند دوباره شروع به خلاف می کنند البته مطمئن باشید افراد قانون گریز از حاشیه امنیت برخوردار نیستند سرهنگ قاسمی با بیان این مطلب که نصب چراغ راهنما جزء برنامه های ما قراردارد در مورد کیف قاپی اظهار داشت: قبلاً پلیس  چماق به دست بود اما امروز همگام با مردم به صورت علمی کار می کند.

وی ادامه داد : مهمترین مسئله برای نیروی انتظامی مسئله حفظ نظم و امنیت آسایش برای مردم است .

وی خاطر نشان کرد : ثواب شما خبرنگاران کمتر از خدمات نیروی انتظامی نیست زیرا به فرموده امام  راحل هرکس عملکردی دارد باید به مردم بگوید وشما عزیزان زبان گویای ماهستید.

About

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …