چاپ مطلب چاپ مطلب

فرمانده نیروی انتظامی لاهیجان: با برپایی مراسم قمه زنی و هرگونه عزاداری که به اسلام ضربه وارد کند برخورد می شود / کاهش ۸۰ درصدی تصادفات درون شهری در لاهیجان

اختصاصی همای گیلان: سرهنگ پاسدار محمود قاسمی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور یافت.

سرهنگ محمود قاسمی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان در این نشست با بیان اینکه خبرنگاران بدون چشم داشتی فعالیت های نیروی انتظامی را به اطلاع مردم می رسانند از زحمات اصحاب رسانه تقدیر و تشکر کرد.
سرهنگ قاسمی در ادامه با بیان چهارمین روز از هفته نیروی انتظامی را سپری میکنیم که با اولین روز از ماه محرم و هفته امر به معروف تقارن یافته گفت: امام حسین برای زنده نگه داشتن دین جدش و احیای امر به معروف و نهی از منکر حج واجب خود را نیمه تمام گذاشت و به سوی کربلا و کوفه حرکت کرد و امروز پلیس نیز به تبعیت از آن امام همام در ایجاد نظم و امنیت و اجرای امربه معروف و نهی از منکر تلاش می کند.

photo_2016-10-03_20-52-06 وی بیان داشت: هدف ما در شهرستان برقراری آرامش و امنیت برای مردم است و بحمدالله با حمایت ادارات ، مسئولین و پشتوانه خوب قضایی ، فرماندار ، نماینده شهرستان، امام جمعه و بسیجیان این امر ممکن شده است.
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی لاهیجان این افتخار را دارد که در دوران دفاع مقدس ضمن حضور در مرزهای کشور و برای ایجاد امنیت در داخل شهر و برخورد با اراذل و اوباش و قاچاقچیان مواد مخدر ۳۲ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.
سرهنگ قاسمی اضافه کرد: امنیتی که در شهرستان حکم فرماست حاصل زحمات همه نیروهای انتظامی، اطلاعاتی ، امنیتی و مردم است و شعار هفته ناجا < همه با هم ، برای آرامش امنیت> بر پایه همین اعتقاد است که همه ادارات و مردم در ایجاد امنیت نقش دارند.
وی همچنین یادآور شد: رویکرد نیروی انتظامی امروز در کنار مردم بودن است ، چرا که با کمک مردم می توانیم امنیت ایجاد کنیم و برای توسعه در تمامی زمینه ها می بایست به مقوله امنیت توجه داشته باشیم.
سرهنگ پاسدار محمود قاسمی در ادامه در خصوص آمار تصادفات در حوزه راهنمایی و رانندگی گفت: با همت مردم تصادفات در حوزه شهری ۸۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته در حوزه برون شهری متاسفانه ۲۴ درصد افزایش داشته که در تلاش هستیم با همکاری نهادها در مناطق روستایی نیز کاهش تصادفات را شاهد باشیم .
فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان یکی از دلایل کاهش تصادفات در حوزه شهری را افزایش ۴ درصدی توقیف موتور سیکلت های متخلف و ۱۱ درصدی توقیف خودرو ها دانست.
این مقام انتظامی اظهار داشت: در بخش کشفیات و برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نسبت به ۶ ماه کشفیات قابل توجه ایی انجام شده است.
سرهنگ قاسمی افزود: ادارات انتظامی شهرستان علاوه بر پیشگیری و کشف جرم ، در حوزه های خدماتی نیز فعالیت چشم گیری دارند و اداره راهنمایی و رانندگی از جمله آن است که علاوه بر روان سازی ترافیک و نظم اجتماعی ، در صدور گواهینامه نقش بسزایی ایفا میکند و در سال گذشته ۳۶۰۰ مورد انواع گواهینامه پایه ۲ و ۳ و موتور سیکلت در شهرستان صادر شد.
وی ادارات نظام وظیفه ، اداره تشخیص هویت، اداره گذرنامه و اداره ارجاعات دادگستری را از دیگر اداراتی دانست که در حوزه خدماتی فعالیت دارند.
فرمانده انتظامی لاهیجان با اشاره به اینکه از هفته نیروی انتظامی سال گذشته تاکنون ۲۲ هزار تماس تلفنی از سوی مردم با مرکز فوریت های پلیسی صورت گرفته گفت: بیش از ۱۷ هزار مورد عملیاتی شد و بیش از ۴ هزار مورد هم با ارشاد و راهنمایی پایان یافت.
سرهنگ محمود قاسمی در ادامه با بیان اینکه حفظ نظم و امنیت هیات های عزاداری و دسته جات بر عهده نیروی انتظامی است افزود: از هیات های عزاداری تقاضا میکنم که در این ایام مراعات حال بیماران را در نظر بگیرند و چراغهای هشدار و علائم هشدار را همراه خود داشته باشند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری ، به مداحان توصیه می شود از خواندن اشعار نامربوط که ارتباطی با عزاداری ندارد خودداری کنند و نیروی انتظامی با هر گونه برپایی مراسم قمه زنی و هرگونه عزاداری که به سبک غربی برگزار شود برخورد خواهد کرد.
وی در انتها از خبرنگاران خواست همواره بی طرفی را مد نظر داشته باشند و اخبار را بدون دخل و تصرف و به درستی با مردم ارائه کنند.

photo_2016-10-03_20-51-59 photo_2016-10-03_20-52-04 photo_2016-10-03_20-52-09

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …