چاپ مطلب چاپ مطلب

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد: دستگیری و کشف و ضبط دو دستگاه فلزیاب در خورگام

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی گیلان خبر داد: دستگیری و کشف و ضبط دو دستگاه فلزیاب در خورگام

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از کشف و ضبط دو دستگاه فلزیاب در روستای گلنگش و شاه شهیدان واقع در بخش خورگام رودبار، خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، محمد علی‌پور  با اعلام این خبر گفت: بنابر گزارش واصله از سوی میراث‌بانان افتخاری مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو پراید ناشناس در روستای گلنگش و شاه شهیدان واقع در بخش خورگام، بلافاصله مامورین یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام و پس از رویت مورد اعلام شده در منطقه، در یک عملیات ایست و بازرسی توانستند دو دستگاه فلزیاب، همراه با متعلقات کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: در این‌ رابطه دو نفر با هویت معلوم دستگیر و پرونده به‌ منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

او گفت: با استناد قانون ضرورت اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب ۱۳۷۵/۱۲/۱۵ استفاده از هر گونه دستگاه فلزیاب بدون اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی جرم محسوب می‌شود و چنانچه دستگاه فلزیاب غیر ایرانی و خارجی باشد، مطابق بند ج ماده ۱ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب ۱۳۹۲، علاوه بر ضبط دستگاه، موضوع مشمول جریمه نقدی معدل یک تا سه برابر ارزش کالا شد.

About مدیر خبر1

Check Also

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال عمومی خوب؛ روند رو به بهبودی همه نوزادان حادثه

“رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد: مرخصی ۸۵ بیمار سانحه بیمارستان قائم با حال …