چاپ مطلب چاپ مطلب

فرهادی خبر داد هیچ مجوز جدیدی برای تاسیس موسسات غیر انتفاعی صادر نمی‌شود

همای گیلان: محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز در مجمع عمومی اتحادیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیر انتفاعی ایران که در سالن همایش‌های موسسه آموزش عالی خاتم برگزار شد، طی سخنرانی گفت: در سال ۷۶ اساسنامه‌ مربوط به دانشگاه‌ها اصلاح شده است.

2971057_348
وی افزود: بر اساس آمار هم‌اکنون ۳۴۸ موسسه غیر دولتی فعال در کشور وجود دارد که ۲۲ درصد آنها قبل از سال ۱۳۸۴ مجوز گرفته و بقیه آن بعد از سال ۸۴ مجوز دریافت کردند. چنانچه بر اساس توسعه جغرافیایی استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، همدان، مرکزی، قم و خراسان، به ترتیب استان‌هایی هستند که بیشتر موسسه را داشتند.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که مربوط به دانشگاه آزاد است، باید بگویم که کمیته‌ای جهت بررسی وضعیت پذیرش دانشجو و دریافت مجوز رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد تشکیل شده است که باید تا پایان اردیبهشت ۹۴ وضعیت این دانشگاه از لحاظ پذیرش دانشجو و مجوز رشته محل‌ها مشخص شود.
فرهادی تصریح کرد: با توجه به گسترش مهضل کمی در سالهای گذشته هم اکنون بحث کیفیت مد نظر قرار گرفته و دیگر هیچ گونه مجوز جدیدی برای موسسات غیر دولتی،‌غیر انتفاعی، با توجه به تقاضای بالا صادر نخواهد شد و جلوی صدور مجوز‌های آینده گرفته می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: تقویت صندوق رفاه دانشجویان و تعداد اعضای هیئت علمی موسسات غیر دولتی مورد بررسی قرار دارد.

 

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …