چاپ مطلب چاپ مطلب

فروش صنایع دستی در نقاط گردشگری گامی درجهت معرفی هنرهای بومی/ تحویل سرویس بهداشتی و نماز خانه احداث شده پارک کشاورز شهر خمام

همای گیلان: فروش صنایع دستی در نقاط گردشگری گامی درجهت معرفی هنرهای بومی
حضور فروشندگان محصولات صنایع دستی در نقاط گردشگری علاوه بر فروش مطلوب کالاها،زمینه آشنایی گردشگران با هنرهای بومی و محلی گیلان را فراهم می آورد
سلمان شاهمحمدی با هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی استان دیدار و گفتگو نمود.

download

در این دیدار معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان به توانایی هنرمندان استان و کیفیت دست ساخته های هنری آنان اشاره نمود و گفت: محصولات صنایع دستی گیلان در سراسر کشور مورد توجه علاقمندان به هنرهای سنتی قرار دارد.

وی بر لزوم کیفیت افزایی و تلاش برای خلق محصولات کاربردی با استفاده از مواد طبیعی و با کیفیت تاکید نمود و اذعان داشت:برندسازی صنایع دستی باید به عنوان یک مقوله مهم مورد توجه هنرمندان و مسئولان حوزه صنایع دستی قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه عرضه صحیح صنایع دستی موجب افزایش فروش و در نهایت درآمدزایی هنرمندان این رشته است،خاطرنشان نمود:باید تلاش شود تا فروشگاه های عرضه محصولات مذکور در محل های مناسب سطح شهر جانمایی گردد.

شاهمحمدی مناطق توریستی را جایگاهی مناسب برای عرضه کالاهای صنایع دستی و هنرهای سنتی خواند و افزود:حضور فروشندگان محصولات صنایع دستی در نقاط گردشگری علاوه بر فروش مطلوب کالاها،زمینه آشنایی گردشگران با هنرهای بومی و محلی گیلان را فراهم می آورد.

وی به جلسات مکرر مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با مسئولان استانی و کشوری جهت رفع مشکلات بیمه ای هنرمندان اشاره نمود و بیان داشت:معاونت میراث فرهنگی این اداره کل با جدیت برای رفع مشکل بیمه و اخذ تسهیلات صنعتگران صنایع دستی تلاش می نماید.
در ادامه این نشست هنرمندان به بیان دغدغه های خود پرداختند و ضمن تقدیر از تلاش های معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خواستار رفع مشکلات بیمه ای و موانع اخذ تسهیلات بانکی شدند.

———————————————————————————————————————-

تحویل سرویس بهداشتی و نماز خانه احداث شده پارک کشاورز شهر خمام

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان خبر داد: مجموعه سرویس بهداشتی و نماز خانه پارک کشاورز پس از تکمیل به شهرداری خمام  تحویل گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان؛ کیانوش لیاقت ورز در تشریح این خبر اظهار داشت: پروژه سرویس بهداشتی و نماز خانه بین راهی خمام که با حداقل اعتبار منظور شده تکمیل و تحویل شهرداری خمام گردید .

وی اذعان داشت: این پروژه نیمه کاره که تکمیل آن از محل اعتبارات استانی بوده با داشتن بخش های مختلف از جمله نمازخانه خواهران و برادران (۲ نمازخانه) و ۶ چشمه سرویس بهداشتی (۳ سرویس بانوان ۳ سرویس آقایان) به شهرداری خمام تحویل داده شد.

این مسئول تصریح نمود: مسئولیت نظارت و بهره برداری از این بنای تازه تاسیس و امکانات یاد شده به منظور ارائه خدمات رفاهی به مسافران بر عهده شهرداری خمام خواهد بود.

لیاقت ورز تصریح کرد: با عنایت به تعدد پروژه های عمرانی رها شده طی سالیان گذشته ، خوشبختانه با تامین اعتبار لازم در سال ۹۴ عملیات اجرایی تعداد زیادی از پروژه های عمرانی شامل : کمپینگ اقامتی ، نمازخانه و سرویس بهداشتی ، آلاچیق ، زیر ساخت ها و راه دسترسی و برق رسانی به نقاط گردشگری به اتمام رسیده و در مرحله سیر روند قانونی جهت واگذاری به دستگاه های متولی می باشد.

About سردبیر

Check Also

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را تبریک گفت

رئیس شورای شهر رحیم آباد فرارسیدن روز شهرداری ها و دهیاران و روز قلم را …