چاپ مطلب چاپ مطلب

فواید ورزش صبحگاهی /سیدرضامیرحسینی


اختصاصی همای گیلان: ورزش باعث افزایش آمادگی جسمانی و سلامتی افراد می‌شود، بسیاری از مردم به دلیل این که زمان کافی ندارند، ورزش نمی‌کنند. ورزش صبحگاهی فواید زیادی دارد که دانستن آن‌ها می‌تواند برای افراد ایجاد انگیزه کند تا صبح‌ها پیش از شروع فعالیت‌های روزانه ورزش کنند.
ورزش صبحگاهی باعث شادی ، نشاط و افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود. بعد از ورزش بدن کالری سوزی بیشتری دارد.

در صورتی صبح ورزش کنید در محل کار حس راحتی بیشتری خواهید داشت. ورزش صبحگاهی نظم روزانه را افزایش می‌دهد. بهتر است ورزش صبحگاهی را با تغذیه سالم همراه کنید.

ورزش صبحگاهی کیفیت خواب را نیز افزایش می‌دهد و بدن در پایان روز احساس بهتری دارد.
نمی‌خواهم به شما بگویم که هر روز صبح زود از خواب بیدار شوید، اما به شما پیشنهاد می‌کنم که هر روز فقط چند دقیقه زودتر از روز قبل از خواب بیدار شوید تا زمانیکه بتوانید در شروع روز، یک ورزش صبحگاهی ۳۰ دقیقه‌ای انجام دهید.

من معتقدم اگر بتوانید ورزش صبحگاهی را در بخشی از برنامه‌ی روزانه‌تان جای دهید، تغییراتی بسیار زیاد در بدنتان می‌بینید و مهمتر از آن، شاید هر روز احساس کنید که مثبت‌تر و موثرتر هستید. در گام اول، مهم ترین مسئله ورزش کردن است. شما هر زمانی که فرصت دارید ورزش کنید. این کار به سلامت قلب و عروق، افزایش استقامت بدن، نرمی مفاصل و ایجاد نشاط و غیره کمک می کند.

در گام بعدی که ورزش جزو لاینفک برنامه روزانه تان شد، باید بدانید که بدن در ساعات مختلف تاثیر متفاوتی از ورزش می گیرد.حال چنانچه افراد به هردلیلی نتوانند صبح ورزش کنند در ساعات دیگر روز هم میتوانند به ورزش کردن بپردازند.

♦️ دوچرخه سواری
♦️ طناب زدن
♦️ بارفیکس
♦️ اسکات
♦️ دویدن
♦️پیاده روی

حتی نرمش های ساده میتواند ورزش مناسبی در طول روز محسوب شود که شما در ساعات مختلف میتوانید انجام دهید.
با رعایت برنامه غذایی سالم و انجام ورزش منظم روزانه به سلامتی خود و جامعه کنید.

?سیدرضامیرحسینی مربی ورزشی استان گیلان(لاهیجان)

About عطیه نصرتی

Check Also

کشتی آزاد آمریکا بعد از ۵۵ سال بدون طلا/ ترک پاریس با دستان خالی

کشتی آزاد آمریکا بعد از ۵۵ سال بدون طلا/ ترک پاریس با دستان خالی   …