چاپ مطلب چاپ مطلب

قانون ازدواج همجنس گراها در انگلیس از امشب اجرا می شود

 

قانون ازدواج همجنس گراها که در مجلس انگلیس و با حمایت نخست وزیر و سران احزاب کارگر و لیبرال دموکرات تصویب شد، از امشب اجرا می شود.

 

به گزارشسرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ با این که قانون بحث انگیز ازدواج همجنس گراها در انگلیس تصویب شده است، صدای کاتولیک که نماینده کلیسای کاتولیک به شمار می رود، اعلام کرد احساس واقعی مردم درباره مفهوم ازدواج، مغایر با این قانون است و دولت نمی تواند مفهوم ازدواج را معین کند.

به گزارش بی بی سی، بسیاری از گروه های دینی، با این قانون مخالفند.
از سال ۲۰۰۵ میلادی در انگلیس و ولز، زندگی مشترک همجنس گراها، رسمی شد اما همجنس گراها معتقد بودند حقوقشان کاملا با ازدواج افراد غیرهمجنس، مساوی نیست.
شبکه ۵ رادیویی بی بی سی در نظرسنجی از مردم دریافت که شمار قابل توجهی از مردم، به ویژه افراد میانسال و کهنسال، کماکان با ازدواج همجنس گراها مخالفند و دعوت به شرکت در این گونه مراسم را رد خواهند کرد. در این نظرسنجی، ۵۹ درصد گفته اند افرادی که این گونه مراسم را رد کنند، نباید مورد شماتت قرار گیرند.

مجلس عوام بریتانیا، در خرداد پارسال، با ۳۶۶ رأی مثبت در برابر ۱۶۱ رأی منفی لایحه ازدواج همجنس گراها را تصویب کردو بدین ترتیب، ازدواج همجنس گراها در انگلیس و ولز رأی قانونی شد. اگرچه افراد، سازمان ها و چندین نماینده جناح محافظه کار انگلیس علیه این لایحه صحبت کردند.

About

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …