چاپ مطلب چاپ مطلب

قربانی نماینده مجلس: ما چیزی به نام سونامی سرطان در کشور نداریم

همای گیلان:انتشار انواع و اقسام اخبار دروغ و شایعه پراکنی همگی با همین هدف و در راستای آن است که وضعیتی سیاه و افقی تاریک از جمهوری اسلامی نشان دهند و این در حالی که نظام اسلامی علیرغم همه مشکلات و مانع تراشی‌ها از تهدیدات نظامی تا تحریم‌های اقتصادی و علمی با حرکتی متوازن در حال توسعه و حرکت به سمت اهداف و آرمان‌هایی است که ملت ایران برای تحقق آن انقلاب کرده اند.

axe27525

آخرین نمونه از شایعاتی که تلاش دارد تا به نوعی چهره درخشان جمهوری اسلامی را خدشه دار کند، ارائه آمار دروغی است که در مورد رشد بیماری‌های خاص و از جمله سرطان در کشور در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی توسط معاندین و مخالفین انتشار یافته است. جریانی که از آن با عنوان “سونامی سرطان” یاد شده است. این سیاه نمایی زمانی نیز بستر مناسبی برای گسترش می‌یابد که به طور اتفاقی دو تن از افراد شناخته شده از جمله مرحوم مرتضی پاشایی و مرحوم غلامحسین مظلومی نیز بدلیل ابتلا به بیماری سرطان به فاصله چند روز از یکدیگر جان خود را از دست داده‌اند.

جالب آن است که آمار ساختگی بدون تحقیق توسط برخی ساده لوحان و فرصت طلبان پذیرفته شده و معیاری برای تحلیل‌های بعدی قرار می‌گیرد. حتی در گامی فراتر، تلاش می‌شود تا برای علل آن نیز مدارکی ارائه گردد. خنده‌ دارتر آنکه علل سیاسی نیز بر این توهمات افزوده می‌شود و از جمله آنکه مهمترین عامل رشد سرطان وجود تشعشعات ناشی از پارازیت‌‌هایی معرفی می‌شود که برای مهار ماهواره‌ها در فضای کشور انتشار می‌یابد!

به همین دلیل جهت تنویر افکار عمومی و روشن شدن این جریان که آیا چیزی به نام سونامی سرطان در کشور وجود دارد یا خیر، گفتگویی با دکتر محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم که صحبت های وی خط بطلانی شد بر ادعای تمام کسانی که دست به شایعه پراکنی می زنند.

دکتر محمد حسین قربانی با بیان اینکه امروزه سرطان یکی از بیماری های شایع در تمام کشور ها ی در حال توسعه و حتا در کشور های توسعه یافته است تاکید کرد: “ما چیزی تحت عنوان سونامی سرطان در کشور نداریم.”

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوامل متعددی باعث ایجاد سرطان می شود اظهار داشت: ” نوع غذاهای مصرفی ازجمله فست فود ها، نوع مصارفی همچون روغن ها، عدم تحرک و ورزش نکردن مردم، آلودگی های هوایی و محیط زیست، مصرف خودسرانه داروها و خود درمانی، هزینه بالای درمان و عدم اطلاع مردم و عدم پیگیری های مردم از جملۀ مهمترین و اصلی ترین دلایل شیوع انواع سرطان بخصوص در کشور ما محسوب می گردد.”

قربانی سرطان را از جمله بیماری های درمان پذیر دانست و تاکید داشت: “اگر آگاهی افراد جامعه در زمینه سرطان افزایش پیدا کند می توان آن را درمان کرد.”

نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت: از مردم درخواست می کنیم نوع غذاهای خودشان را تغییر دهند، تحرک بیشتری داشته باشند، پرهیز از مصرف خودسرانه دارو و خوددرمانی، چکاپ کردن را زندگی خود لحاظ کنند تا بتوان بموقع از آن جلوگیری کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سئوال که ایران نسبت به سایر کشور ها در خصوص سرطان در چه رتبه ای قرار دارد پاسخ داد: ” آمارها نشان می دهد ما از متوسط رتبه جهانی بیشتر نیستیم. در حد همان متوسط جهانی هستیم. ولی می توانیم با خود مراقبتی و آگاه سازی مردم، از همین رتبه ای که قرار داریم هم پایین تر بیاییم.”/خزر آنلاین

About

Check Also

جواز های تاسیس واحد های صنعتی فاقد پیشرفت ابطال می شود

جواز های تاسیس واحدهای صنعتی فاقد پیشرفت ابطال می شود مدیرکل صنعت ، معدن و …