چاپ مطلب چاپ مطلب

*قطع برق مانع توسعه در چوکا*

همای خبر/خبر کوتاه بود… خروج از زیاندهی چوکا پس از ۶ سال…
خبری مسرت بخش هفته گذشته روی سایت ها و کانال های خبری توجه همگان را به خود جلب کرد که در آن دکتر زمانی فرد مدیرعامل شرکت چوکا خبر از اجرای برنامه خروج از زیاندهی در دوره ۱۴ ماهه، آن هم با حمایت سهامداران و تلاش مدیران و پرسنل آن مجموعه خبر داد.
قبل از هرچیز اینکه مدیری از تلاش کارکنان زیرمجموعه خود در سوددهی یاد کند قابل تقدیر است و البته شاید حلقه مفقوده در استان سرسبزمان گیلان کم نظیر! .
خبر کاهش زیاندهی ماهانه در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ آن هم پس از گذشت ۶ سال آنقدر مسرت بخش بود که بی صبرانه قلم در دست گرفته و خواستم در مدح کارکنان باغیرت این مجموعه عظیم صنعتی استان بنویسم که ناگاه متوجه شدم که در دو ماه تیر و مرداد سال جاری برق این شرکت از سوی اداره کل برق استان !!! قطع بوده و علیرغم تعطیلی دو ماهه بوده که چوکا توانسته به این مهم دست پیدا کند چه بسا که اگر قطع برق که در پی آن تعطیلی کارخانه را بهمراه داشته، نبوده امروز در جایگاه بالاتری قرار گرفته بودند.
راستش را بخواهید از شما چه پنهان احساس می کنم هیچ توجهی در سطح استان به چوکا نشده در حالیکه تاکید مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بوده… شعاری که احساس می شود به فراموشی سپرده شده و حداقل در حمایت از بزرگترین صنعت روی پا و سود ده استان که چوکا باشد کاری صورت نگرفته است.
روی سخنم با استاندار جدید گیلان جناب آقای دکتر عباسی است.
جناب آقای عباسی!
روزی از روزها یک ایران بود و یک چوکا ولی متاسفانه با بی مهری های فراوان به این روز افتاده و حالا هم که پس از نزدیک به یک دهه از زیاندهی خروج پیدا کرده نیازمند حمایت همه جانبه می باشد.
بد نیست که اداره کل برق گیلان بداند چوکا زنجیره تامین ۳۰۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم بوده و اگر حتی ۱ ساعت توقف بدلیل قطعی برق داشته باشد برایش همانند سمی مهلک و کشنده می ماند.
شما خودتان محاسبه کنید! یک ماه اول سال بدلیل شیوع ویروس کرونا و قانون منع تردد و دو ماه تیر و مرداد بدلیل قطعی برق کارخانه چوکا تعطیل و بلاتکلیف است! چگونه است کارگران و مدیران این مجموعه با توان نیمی از شش ماههه اول توانسته به این مهم دست پیدا نماید؟!
آیا نبایست مورد تقدیر و حمایت قرار گیرند؟! آیا دستان این کارگران بنا به توصیه پیامبر گرامی اسلام بوسیدنی نیست؟
مسئولین برق استان در مورد چوکا اگر به همین منوال ادامه دهند و بخواهند در روزهای زمستانی هم برق چوکا را قطع نمایند محتملاً چوکا به روزهای تاریک گذشته بازخواهد گشت!! از شما چه پنهان آنگونه که ما اهالی رسانه دیدیم چوکا دیگر تحمل قطعی برق را ندارد حتی به اندازه دقیقه ای!!
چرا مجدداً خودمان در استان باعث ورشکستگی صنایع استانمان شویم؟
آیا نمیشود جوری برنامه ریزی کرد که حداقل برق و گاز صنایعی که با برنامه و استراتژی خروج از زیاندهی دارای عملکردی ممتاز هستند را از قطعی برق مستثنا کرد؟
آیا نمی شود طوری برنامه ریزی کرد که در آستانه شب عید لبخند رضایت بر لبان خانواده بزرگ چوکا نیز نقش ببندد؟ و یا زبانم لال باعث …..

با روند سفرهای استانی رییس جمهور محترم جناب آقای رییسی پیش بینی می شود که در روزهای باقیمانده سال ایشان سفری به گیلان داشته باشند.
آیا شایسته نیست با اینکه قطب صنعت سلولزی کشور است برنامه بازدیدی ترتیب داد تا ایشان از کارخانه چوکا بازدید نمایند؟
کاری که استان همجوار ما انجام داد و امروز ثمره آن هم به بار نشست.
مسئولین استان گیلان…
چوکا کمی توجه می خواهد و کمی اراده..
اراده ای که بر پایه توسعه استوار است… تولید از چوکا، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها از شما.. بسم الله..

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود  مهندس ابراهیمی شهردار چاف وچمخاله به همراه ریاست کلانتری ۱۳چاف وچمخاله از رودخانه چمخاله جهت پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی

بازدید دکتر محمد کرمی دادستان شهرستان لنگرود دکتر جلالی فرماندار شهرستان لنگرود مهندس ابراهیمی شهردار …