چاپ مطلب چاپ مطلب

قیمت جدید خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال جاری

همای خبر/ رئیس سازمان چای کشور از قیمت جدید خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال جاری خبر داد.

حبیب جهانساز در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای برای سال زراعی امسال مشخص شد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد تا قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک با افزایش ۳۷ و نیم درصدی در مقایسه با پارسال، ۹ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری شود.

جهانساز با اشاره به اینکه قیمت برگ سبز چای درجه دو نیز در مقایسه با پارسال ۴۸ درصد افزایش یافته است، گفت: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای به ۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

رئیس سازمان چای کشور، سهم دولت از نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال جاری ۲۵ درصد و ۷۵ درصد بقیه سهم کارخانجات است.

جهانساز با اشاره به اینکه امسال قیمت مناسبی برای خرید برگ سبز چای در نظر گرفته شده است، افزود: قبل از برگزاری جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی؛ با اتحادیه چایکاران و سندیکای کارخانجات چای جلسات مختلفی برگزار شد و جدول هزینه تولید و سود مناسب برای چایکار در این جلسات بررسی شد.

وی گفت: در دو سال متمادی هر ساله ۴۵ تا ۵۰ درصد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش‌ یافته است.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …