چاپ مطلب چاپ مطلب

لاهوتی: بنده شروع کننده حاشیه نبودم

همای گیلان: همین چند روز پیش بود که خبری مبنی بر مشاجره لفظی مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس با غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت بخاطر مخالفت لاهوتی با طرح تفکیک کمیته پاراالمپیک از المپیک در رسانه ها منتشر شد.

در همین راستا مهرداد لاهوتی طی گفتگویی  اظهار کرد: طرحی به مجلس ارائه شد مبنی بر جدایی المپیک از پاراالمپیک که بنده نیز یکی از طراحان آن بودم، یعنی طرحی که در آن مدیریتی صحیح تر و قوی تر اعمال شود.

وی افزود: در این طرح گرچه بنابه جدایی این دو کمیته از هم بود اما ما یک گرهی را هم ایجاد کرده بودیم که اتصال این دو کمیته بطور کامل از بین نرود، منتها وقتی این طرح به کمیسیون رفت در آن دو تغییر داده شد.

لاهوتی در ادامه بیان کرد: یکی از این تغییرات این بود که تمام اموال و کارکنان و مدیران این دو کمیته از هم جدا بشوند و تغییر بعدی این که در هر پاراالمپیکی دو نماینده مجلس در آن حضور داشته باشند.

عضو فراکسیون اعتدال مجلس اشاره کرد: بنده به دو دلیل با این تغییرات مخالفت کردم، یکی اینکه الان وقت این تغییرات نبود چون درست درزمانی که ما دیروز ورزشکاران پاراالمپیک را اعزام کردیم در همان روز اعلام کنیم که این دو کمیته قرار است از هم جدا بشوند و یک بند جدایی اموال و کارکنان و مدیریت هم آوردیم که همین دعوا از الان شروع می شود یعنی خود المپیکی ها می گویند من ۱۰ روز دیگر سمتی ندارم و این انگیزه کارکنان و مدیران المپیکی را از بین می برد.

وی تصریح کرد: مطابق اصل ۷۵ قانون اساسی ما حق افزایش یا کاهش بار مالی را نداریم و آن طرح اولیه به گونه ای تنظیم شده بود که بار مالی برای دولت نداشت، ۲۱۵۰۰۰ میلیارد تومن در سال کل اعتبارات دولت است،وزارت ورزش از بی پولی می نالد چه برسه به اینکه ساختار جدید برایش تعریف کنیم.

مهرداد لاهوتی در ادامه بیان کرد: دو نماینده مجلس می خواهند بروند چه نظارتی بکنند، این ها مگر خارجی هستند که برویم برایشان بپا بگذاریم؟ مجلس باید نظارت عالیه داشته باشد، نه اینکه دو نفر را بفرستیم، بنده اینطور نظارتها را در جهت منافع شخصی خود نماینده می بینم و اینکه دو نماینده دو ماه خدمت رسانی و قانون گذاری اش را در مجلس را رها بکند و برود برای مثلا نظارت.

سخنگوی فراکسیون اعتدال مجلس اذعان داشت: بنده مطمئنم که تغییراتی که در کمیسیون فرهنگی داده شده با ایراد شورای نگهبان روبرو خواهد شد، با این طرح ما کاری برای ورزش نکرده ایم هیچ، فضای روانی ورزش را هم بهم ریخته ایم.

وی تصریح کرد: میاحثه بنده با آقای جعفرزاده یک شوخی مجلسی بود، این یکی از حواشی مجلس است که هرروز اتفاق می افتد و البته بهتر است که این حاشیه ها ایجاد نشود، و در حاشیه مذکور هم بنده شروع کننده نبودم و این حاشیه که شروع شد طبیعی است که حاشیه بعدی هم ادامه پیدا می کرد.

لاهوتی افزود: ما با هم دوستیم و دوستی ما ریشه در انقلاب دارد و دوستی مستحکمی است و این نوع مباحثات باید باشد، چون وجود نگاه های متفاوت باعث پیشرفت میشود، همینکه تعدادی از نمایندگان گیلان در تمامی مباحث مجلس شرکت میکنند باعث شادمانی است، نماینده داریم از استانهای دیگر که طی ۴ سال حتی یک نطق هم نداشته است.//خزر

14380610577

About سردبیر

Check Also

گزارش عملکرد تصویری شهرداری رودسر در یک هفته اخیر با پیگیری های مستمر جناب مهندس صفائی شهردار و تلاش پرسنل شهرداری رودسر

گزارش عملکرد تصویری شهرداری رودسر در یک هفته اخیر با پیگیری های مستمر جناب مهندس …