چاپ مطلب چاپ مطلب

لیست علی مطهری در تهران شامل چه کسانی است؟

لیست علی مطهری در تهران شامل چه کسانی است؟!

نگاهی به برخی اعضای حاضر در این لیست نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان میانه‌رو، اعتدالی‌ها و برخی از نمایندگان ادوار مجلس این لیست را منتشر کردند.

 همای خبـر – نقل از فرهیختگان، بعد  از گمانه‌زنی‌ها و تایید و تکذیب اصلاح‌طلبان درباره انتشار یا عدم انتشار لیست در تهران، اسامی از لیستی به نام «صدای ملت» با سرلیستی علی مطهری منتشر شد که نگاهی به برخی اعضای حاضر در این لیست نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان میانه‌رو، اعتدالی‌ها و برخی از نمایندگان ادوار مجلس این لیست را منتشر کردند.

از جمله افراد حاضر در این لیست پروین داداندیش رئیس سازمان زنان حزب اعتدال و توسعه و همسر محمود واعظی، رضا امیدوارتجریشی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، منصور حقیقت‌پور نماینده مجلس نهم و از نزدیکان لاریجانی و سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش‌و‌پرورش دولت روحانی به چشم می‌خورد. تا اینجا البته حضور برخی افراد در لیست منتشر شده قطعی نیست و احتمال تغییر نام‌ها وجود دارد. اما اسامی منتشرشده تقریبا شاخص‌ترین چهره‌های لیست صدای ملت هستند. برمبنای کسب اطلاع خبرنگار «فرهیختگان»، اصلاح‌طلبان میانه‌رو و اعتدالی‌ها به جز لیست صدای ملت لیستی منتشر نخواهند کرد و تنها از لیست صدای ملت حمایت خواهند کرد.

اگرچه همچنان روی این موضوع تاکید می‌شود که لیست منتشرشده لیست مطهری است و از جانب حزبی منتشر نشده اما با توجه به حضور افرادی از احزابی مثل اعتماد ملی، ندای ایرانیان، اعتدال و توسعه به نظر می‌رسد این استراتژی اصلاح‌طلبان برای جلوگیری از بیشتر شدن اختلافات با جبهه اصلاحات و حرکت علنی مقابل کنش انتخاباتی جبهه اصلاحات در انتخابات صورت گرفته است تا درواقع اصلاح‌طلبان هم در انتخابات حضور پیدا کرده باشند هم علنا لیست مشخصی از جانب خود منتشر نکرده باشند. با این همه همچنان رایزنی‌ها برای قراردادن نام‌ها و افراد در لیست صدای ملت ادامه دارد و اعضا نیز هنوز به‌طور مشخص از برنامه‌ریزی‌ها و وعده‌های این لیست برای انتخابات مجلس خبر ندادند.

About نسرین عشقی

Check Also

«زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاههای جهان»

«زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاههای جهان» نگاهی به اعتراضات دانشجویی دانشگاههای ایالات متحده آمریکا در …