چاپ مطلب چاپ مطلب

ماجرای تحصن نماینده‌ی مجلس گیلانی در اداره‌ی آموزش و پرورش، از شایعه تا واقعیت / آیا مدیرکل آموزش و پرورش گیلان استقلال ندارد؟ / چگونه لیست فوق محرمانه در فضای مجازی منتشر شد

همای گیلان: حواشی تغییر رئیس آموزش و پرورش سیاهکل ادامه دارد؛

ماجرای تحصن نماینده‌ی مجلس گیلانی در اداره‌ی آموزش و پرورش، از شایعه تا واقعیت

 روز گذشته اخباری مبنی بر تحصن نماینده‌ی مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی به منظور اعتراض به تغییر ریاست آموزش و پرورش سیاهکل در شبکه های اجتماعی منتشر شد.

در همین خصوص یک منبع آگاه که نمی خواست نامش فاش شود  گفت: آقای نیکفر به جهت اعتراض به تغییر و تحول در اداره‌ی آموزش و پرورش سیاهکل اقدام به اقامه‌ی نماز در راهروی این اداره کرده است.

نیکفر نماز

 

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان در همین رابطه به خبرنگار گفت: آقای نیکفر ظهر دیروز در حالی که مسجد در جنب اداره وجود داشت به شکل غیر متعارف نماز خود را در راهروها خواندند ولی حرف اعتراضی از جانب ایشان گفته نشد.

جمیل عباسی غریب احتمال اعتراض نماینده سیاهکل به تغییر ریاست آموزش و پرورش این شهرستان را تایید کرد و افزود: رئیس قبلی آموزش و پرورش سیاهکل بازنشسته شده است و قرار هست فردی دیگری به جای ایشان بیاید.

وی در خصوص احتمال ادامه‌ی اقدامات اعتراضی نیکفر در محل اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه اگر ایشان بخواهد اقدامی بکند طبیعتا حق با آقای حاجتی به عنوان رئیس اداره کل است اظهار داشت: این مسئله در حوزه‌ی اختیارات رئیس آموزش و پرورش بوده و اعتراض نماینده سیاهکل غیر قانونی است و دخالت در کار قوه مجریه از طریق فشار از سوی قوه مقننه محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه اقدامات دیروز نیکفر بازتاب خوبی نداشت اظهار کرد: به شکل طبیعی ابلاغ رئیس جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان سیاهکل صادر شده و رئیس اداره‌ی دیلمان جایگزین رئیس قبلی خواهد شد.

 

___________________________________________________

 
 
نماینده‌ی لاهیجان و سیاهکل در گفتگو با ۸دی مطرح کرد؛

آیا مدیرکل آموزش و پرورش گیلان استقلال ندارد؟ / چگونه لیست فوق محرمانه در فضای مجازی منتشر شد

 

ذبیح الله نیکفر در خصوص علت حضور در محل اداره‌ی کل آموزش و پرورش استان گیلان  و حواشی معارفه ی رییس جدید آموزش و پرورش سیاهل اظهار داشت: من امروز آمده ام تا به شیوه ی برخورد اداره‌ی کل آموزش و پرورش با نمایندگان خصوصا خودم اعتراض کنم.

نماینده ‌ی مردم لاهیجان و سیاهکل در بیان علت اعتراض خود افزود: ینده به درخواست وزارت آموزش و پرورش بر اساس رویه عقلایی مشاوره و تعامل ادوار گذشته لیستی را ( برای انتخاب ریاست اداره‌ی سیاهکل ) به آنها ارائه کردم ولی متاسفانه در فضای مجازی منتشر شد.

وی افزود: با توجه به اینکه وزارت آموزش و پرورش مدعی شده است لیست مد نظر با قید فوق محرمانه به اداره‌ی کل ارسال شده است باید توضیح بدهند چرا این لیست در فضای مجازی منتشر شده است.

نیکفر اظهار داشت: در صحبت هایی که با مدیر کل داشتم، آقایان فرمودند ما تحت فشار هستیم، اگر این گروه های فشار قانونی هستند باید توضیح داده شود چطور با آن ها باید مشاوره بشود ولی با من که نماینده‌ی شهر هستم نباید تعامل و مشاوره انجام شود.

نماینده‌ی لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه امروز رئیس اداره‌ی کل آموزش و پرورش گیلان دیدگاه های گذشته خود را تکرار کرد و تغییر رویه نداد گفت: ما پیگیری می کنیم، باید این رویه تغییر کند و در خصوص عملکردشان در برابر ملت و نمایندگان ملت پاسخگو باشند.

وی در پایان با بیان اینکه من معترض به اعمال فشار از بیرون به مسئولین هستم اظهار داشت: آقای مدیرکل می فرمایند ما تحت فشاریم، ایشان باید توضیح بدهند به چه علت تحت فشارند، آیا ایشان استقلال ندارند کار خودشان را انجام دهند؟ من که نماینده هستم دخالت نکرده ام و نظر من اعمال نشده است.

 

 

___________________________________________________

 

 

لیست منتشر شده در فضای مجازی چه بود؟

 

چندی پیش در فضای مجازی (تلگرام) لیستی که گفته میشد متن نامه نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در خصوص گزینه های پیشنهادی روئسای آموزش و پرورش ۴ اداره حوزه انتخابیه خود است منتشر گردید:

اسامی نفرات پیشنهادی دکتر نیکفر طی یک نامه رسمی به اداره کل آموزش و پرورش گیلان برای انتخاب رئیس ۴ اداره در لاهیجان – سیاهکل – دیلمان – رودبنه به این صورت است:

لاهیجان: فرهاد اسماعیلی – مسیب همتی – محمد حسین مهدی زاده – محمود ملکی

سیاهکل: وحید حسنی – عزت قاسمی – قدرت علیپور

دیلمان: رضا امینی – مهدی مسافر – ذبیح الله محمدی – خلیل واحد – ابوطالب آقابیگی

رودبنه: مهرداد الوامی – شهلا سمندری – علی پور رحیمی

//۸دی

 

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …