چاپ مطلب چاپ مطلب

شهردار لاهیجان: شورای شهر هرگز دخالتی در پروژه های شهری نداشته / ابراهیم مهربان: کحالی با ۴۰ میلیارد تومان بدهی ما را گذاشت و رفت

همای گیلان: مدتی قبل بود که ابراهیم مهربان ، سخنگوی شورای شهر لاهیجان ، با اشاره به روند بررسی میزان بدهی‌های شهرداری در دوره شهردار سابق لاهیجان (رضا کحالی) اظهار کرد: طبیعتاً بدهی‌ها و رقم درست آن مشخص شده و حدود ۴۰ میلیارد تومان است و وی ما را با این رقم بدهی گذاشت و رفت.

index

وی افزود: اما پرداختن به این موضوع در این مقطع نمی‌تواند مشکلی را از ما حل کند و آن‌چه برای ما مهم است این‌که شهردار فعلی(سعید آگشته) با علم و آگاهی از این مسأله برای پذیرفتن مسئولیت شهرداری لاهیجان اعلام آمادگی کردند و به قول‌هایی که آن روز دادند، فراتر از آن عمل شد.
 گفتنی است که بدهی‌ها در اماکنی مثل شهرداری و خیلی از نهادها تا اندازه‌ای می‌تواند طبیعی باشد؛ اما در شهر لاهیجان یک مقدار فراتر از آنی بود که بتوان به سادگی از آن عبور کرد.
سعید آگشته،شهردار لاهیجان  نیز در گفت و گو یی از حال و هوای امروز شورا و شهرداری این شهر گفت: تا به امروز شورای شهر لاهیجان تصمیم ساز و قانونگذار بوده و شهرداری در مقام اجرا برآمده است و هرگز شورای شهر لاهیجان در زمان من دخالتی در اجرای پروژه های شهری نداشته است.

آگشته با اضافه کردن این موضوع که در بین شورای شهر و شهرداری اختلاف نظر طبیعی است اظهار داشت: آنچه که اختلاف نظرها را در شهر لاهیجان از تهدید به یک فرصت تبدیل کرده،تمکین به نظر کارشناسی است.
اما نکته مهمی که این مدیر شهری بدان تصریح کرد این بود: باتوجه به اوضاع بد مالی که شهرداری های کشور دارند ، ما توانستیم ۱۳ میلیارد تومان از بدهی های دوره های قبل را ضمن خدماتی که طی این یک سال و اندی گذشته به مردم فهیم لاهیجان ارائه شده ، بپردازیم.
شنیده ها حاکی است که پس از برکناری رضا کحالی شهردار سابق لاهیجان ، آمار و ارقام زیادی از حجم بدهی های بجا مانده از دوران مدیریت وی در لاهیجان شنیده می شود که  پاسخ کحالی این بود که ملک و املاک فراوانی را به یادگار گذاشته ام که در روزهای آتی به این موضوع به صورت دقیق  پرداخته  خواهد شد.//تابناک

 

14380610577

About سردبیر

Check Also

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری و ایجاد فرصت های سرمایه گذاری از اقصی نقاط کشور میباشد

#اختصاصی_همای_خبر منوچهر مهدی پور شهردار کومله: هدف از برپایی جشنواره بهارنارنج ، نهادینه کردن گردشگری …