چاپ مطلب چاپ مطلب

مازیار رضوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بر ضرورت حفاظت از طبیعت و جنگل ها تاکید کرد و گفت: جلوگیری از تخریب منابع طبیعی وظیفه همگانی است

مازیار رضوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بر ضرورت حفاظت از طبیعت و جنگل ها تاکید کرد و گفت: جلوگیری از تخریب منابع طبیعی وظیفه همگانی است

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بر ضرورت حفاظت از طبیعت و جنگل ها تاکید کرد و گفت: جلوگیری از تخریب منابع طبیعی وظیفه همگانی است.

 

به گزارش همای خبر ، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان سید مازیار رضوی در حاشیه آئین کاشت نهال شمشاد جنگلی گونه درخطر انقراض جنگل‌های هیرکانی در مناطق حفاظت شده پلت کله سر سیاهکلرود با تاکید بر ضرورت حفاظت از طبیعت و جنگل‌ها اظهار کرد: جلوگیری از دست اندازی به طبیعت و جنگل‌ها وظیفه همگان است.

 

وی با بیان اینکه طبیعت و جنگل‌ها را باید برای آیندگان حفظ کنیم، افزود: همانطور که گذشتگان با مراقبت از این نعمت‌های خدادادی آن را به ما سپردند ما نیز این مواهب را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

رضوی تصریح کرد: گیلان قطب تولید و تجارت چوب کشور است و سالانه ۱.۵ میلیون تن چوب تجاری در اراضی آن تولید می‌شود که این میزان چوب در ۱۲ هزار هکتار از اراضی این استان حاصل می‌شود.

وی با اشاره به تعهد گیلان در قالب پویش‌های مردمی کاشت ۸ میلیون نهال در سال گفت: گیلان متعهد است تعداد ۳۲ میلیون درخت را در مدت چهار سال غرس کند.

رضوی ادامه داد: طبق آخرین آمار، توسط مردم و نهالستان‌های خصوصی ۶ میلیون ۶۴۰ اصله نهال که بیشتر اصله صنوبر بوده توزیع شده که معادل ۶ هزار ۱۰۰ هکتار نهال کاری توسط مردم انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اضافه کرد: منابع طبیعی در قالب پویش‌ها در بحث توسعه و مراقبت از جنگل کاری و زراعت چوب مجریان یک میلیون و۱۰۰ هزار اصله نهال کاشته شده است.

 

وی با اشاره به حضور خود به شهرستان رودسر گفت: دو گونه بومی جنگل‌های هیرکانی داریم که متأسفانه تحت تأثیر چالش‌های نظیر آفات و بیماری‌ها قرار گرفتند که یکی همین گونه شمشاد که به صورت الگویی ۱۰۰ اصله نهال شمشاد در داخل جنگل و در جایگاه خودش کاشت شود.

رضوی حفظ و گسترش منابع طبیعی و درختکاری را نوعی عبادت دانست و با قدردانی از فرهنگ بالای مردم طبیعت دوست استان گیلان در راستای حفظ و حراست از منابع طبیعی، بیان کرد: برای حفظ عرصه‌های طبیعی باید تلاش کنیم و افزایش سرانه فضای سبز را جز اولویت برنامه‌ها قرار دهیم

About مدیر خبر1

Check Also

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده

محمد درویش: هیچ آبی در سفره‌های آب زیرزمینی کشور باقی نمانده   🔹محمد درویش، پژوهشگر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *