چاپ مطلب چاپ مطلب

مازیار علی پور مدیرعامل آبفای گیلان گفت ؛ در سال جدید ۵۰۰ میلیارد تومان برای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اختصاص یافته است

همای خبر/مازیار علیپورمدیر عامل اب و فاضلاب گیلان عصر دیروز در جمع اصحاب رسانه حاضر شد و گفت: خبرنگاران امانت‌داران عرصه اطلاع رسانه‌ای هستند و خبرهای حوزه آب را بدون هیچ کمی و کاستی به اطلاع مردم می‌رسانند.

مازیار علی پور با اشاره به اینکه این شرکت دو وظیفه اصلی دارد، افزود: رساندن آب سالم و شرب به دست مردم و نیز دفع اصولی فاضلاب‌ دو وظیفه مهم آبفا است.

وی خاطر نشان کرد : در حال حاضر ۸۶۰ هزار مشترک داریم که ۹۷۰ هزار خانوار را شامل می‌شود و در بخش شهری جمعیت تحت پوشش ۹۹/۹۶درصد و در روستایی نیز ۸۴ درصد است و از این تعداد خانوار ۶۶۰ هزار شهری و ۳۱۰ هزار روستایی هستند.

مهندس علی پور با اشاره به آب‌رسانی به شهروندان از سد شهر بیجار و رودخانه سپیدرود اظهار داشت: ۲۵۶۸ روستا داریم که از این تعداد ۲۱۶۸ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد و ۱۶۰۱ روستا نیز تحت پوشش شرکت آبفای گیلان قرار گرفته است.

علیپور به انعقاد قرارداد همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت تامین و تقویت آب شرب ۷۱۱ روستای گیلان اشاره کرد و گفت: ۸۵ روستا در این قرارداد ، از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند و همچنین کمیّت و کیفیت آب شرب ۶۲۶ روستا ارتقاء می‌یابد که در سال گذشته اعتباری معادل ۱۴۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه اختصاص یافت.

مدیرعامل آبفای گیلان افزود: سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیاء به‌عنوان معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرای این پروژه بزرگ را در گیلان برعهده دارند.

وی گفت: علاوه بر مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان از ۱۴۰۰ اختصاص پیدا کرده است که تا ۳۱ تیرماه جذب اعتبارات برای این کار ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه به دنبال آب‌رسانی به روستاهایی با جمعیت بالای ۲۰ خانوار هستیم، گفت: از ۴۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار نیز ۱۲۰ روستای تحت پوشش داریم.

وی با اشاره به ۱۰۱۶ مخزن در سطح روستاها، تصریح کرد: در ۷۰۰ روستا فاقد منبع ذخیره هستیم که سبب قطعی آب شرب در این روستاها می‌شود. در تابستان چشمه‌ها خشک می‌شود و برای اینکه مردم در این منطقه با مشکل مواجه نگردند با تانکر آب‌رسانی می‌کنیم.

مهندس علی پور آب شرب روستاهای گیلان را صد درصد سالم و فاقد عوامل بیماری‌زا دانست .

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۱۷۲۱ روستا و ۵۲ شهر گیلان از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردارند، گفت: برای آبرسانی به خانوارها ۶۵۰ حلقه چاه و ۵۸۰ دهنه چشمه در مدار بهره برداری است

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه در سال جدید ۵۰۰ میلیارد تومان برای رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اختصاص یافته است، یادآور شد: برای فاضلاب رشت مبلغ ۶۶۰۰ میلیارد تومان و برای کل استان گیلان ۲۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …