چاپ مطلب چاپ مطلب

امام جمعه موقت رشت: صلاحیت افراد هتاک برای ورود به مجلس تجدید نظر شود

همای گیلان:امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه هتاکی مطهری نسبت به حماسه ملت ایران در مجلس قابل تحمل نیست، گفت: اعتبارنامه این‌گونه افراد برای ورود به مجلس باید تجدید نظر شود.

خبرگزاری فارس: صلاحیت افراد هتاک برای ورود به مجلس تجدید نظر شود

حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به نظام تکوینی و تشریحی در عالم اظهار کرد: ولایت تکوینی مانند قانون جاذبه زمین است و هیچ‌کدام از انسان‌ها مانع آن نمی‌شود و این امر از اختیارات بشر خارج است.

وی ولایت تکوینی را در اختیار خداوند، پیامبران و اولیای الهی عنوان کرد و افزود: ولایت تشریحی از اختیارات بشر است و انسان‌ها می‌توانند از آن تمکین کرده و یا اطاعت نکنند.

خطیب موقت رشت ادامه داد: ولایت تشریحی مبحثی برای ورود به موضوع ولایت فقیه است و خداوند برای اداره جامعه یکسری اختیارات را به فرد می‌دهد که تمام شئون فردی و اجتماعی را شامل می‌شود و همه باید به او تمکین کنند.

وی با اشاره به اینکه تبعیت از ولایت فقیه بر مردم لازم شمرده شده است، تصریح کرد: ولایت تشریحی در مرحله نخست متعلق به خداوند بوده زیرا بشر و عالم هستی ملک خداوند محسوب می‌شود و تصرف در آن ویژه خداوند است و تنها خدا می‌تواند ولایت تشریحی را به افراد واگذار کند.

شفیعی‌زاده به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه ملعون از ایران در سال ۵۷ اشاره کرد و گفت: فرار شاه خائن سرآغازی در تسهیل پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی درباره منشور مقام معظم رهبری برای مقابله با راهبرد دوقطبی‌سازی دشمن در مسایل داخلی کشور، گفت: دشمن تلاش می‌کند مردم و مسئولان را به دو بخش تقسیم کند تا کشور در تصمیم‌گیری‌ها دچار مشکل شود اما مقام معظم رهبری دیده‌بان بیدار بوده و بیان تذکرات ترفند دشمن را خنثی کرده است.

خطیب موقت رشت درباره نطق علی مطهری در مجلس اظهار کرد: هتاکی به ۴۰ میلیون نفر ملت ایران در مجلس شورای اسلامی و یوم‌الله مردم ایران و معجزه انقلاب را به یوم‌الشیطان تعبیر کردن و اینکه بگوید صدا و سیما بر طبل فتنه می‌کوبد، قابل تحمل نیست.

وی با بیان اینکه حماسه هشت دی مردم گیلان و ۹ دی مردم ایران توانست فتنه را بخواباند، ادامه داد: فتنه‌گران به دنبال مخدوش کردن آرمان‌های انقلاب بودند و نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی باید اقدام انقلابی انجام دهند و در اعتبارنامه این‌گونه افراد برای ورود به مجلس تجدید نظر شود.

شفیعی‌زاده به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و یادآور شد: دو خط قرمز در مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کنیم نخست اینکه انرژی هسته‌ای ایران تعطیل‌بردار نیست و این روند ادامه دارد و خط قرمز دوم اینکه لغو یکپارچه تمام تحریم‌ها در مذاکرات باید دنبال شود و اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایجاد تروریست در منطقه دامن کشورهای غربی را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ۵ ‌هزار نفر اروپایی راهی منطقه شدند و اکنون ۱۵ نفر از این نیروهای تروریست به کشورهای اروپایی برگشتند و حادثه تروریستی فرانسه را رقم زدند.

خطیب موقت رشت متذکر شد: غربی‌ها باید بدانند کاری ندانسته انجام دادند و چاهی که برای سوریه و لبنان کنده بودند خودشان در آن افتادند و اکنون رعب و ترس تمام اروپا را فراگرفته است.

وی حمله به نشریه سراسری فرانسه که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر در این کشور شد را محکوم کرد./فارس

 

About سردبیر ارشد

Check Also

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد

نخستین جشنواره مجسمه های چوبی لاهیجان آغاز بکار کرد شهردار لاهیجان‌ از آغاز نخستین جشنواره …