چاپ مطلب چاپ مطلب

متقاضیان دریافت مجوز نشریه در گیلان برای ثبت نام مراجعه کنند

همای گیلان: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از متقاضیان دریافت مجوز انتشار نشریه خواست برای اقدام ،به سامانه جامع رسانه های کشور مراجعه کنند.

ˈ محمد حسن پور ˈ افزود: متقاضیان دریافت مجوز انتشار نشریه و پایگاه خبری می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.e-rasaneh.ir نسبت به ثبت نام و پیگیری درخواست خود اقدام کنند.

وی اظهار کرد: الکترونیکی شدن ثبت نام و رسیدگی به درخواست متقاضیان دریافت مجوز نشریه و پایگاه خبری یکی از اقدامات مهم معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تسهیل و شتاب در ارایه و رسیدگی به درخواست های تاسیس نشریه و پایگاه خبری توسط متقاضیان است.

وی ادامه داد: با تاسیس سامانه جامع رسانه های کشور از این پس متقاضیان صدور مجوز نشریات و پایگاه های خبری نیازی به تشکیل پرونده در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارند و می توانند با ورود به سامانه مذکور درخواست ارائه کرده و از وضعیت رسیدگی به درخواست خود مطلع شوند.

حسن پور اظهار کرد: تاسیس سامانه جامع رسانه های کشور و الکترونیکی شدن ارائه درخواست و پیگیری مجوز نشریه توسط معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک اقدام مهم در حوزه رسانه در سطح کشور محسوب می شود.

وی یادآور شد: این موضوع بیانگر اهتمام به فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی است.

هم اکنون در گیلان ۱۶۸ نشریه مجوز چاپ دارند که از این تعداد ۹ روزنامه، ۴۴ هفته نامه، ۱۱۵ دو هفته نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، فصلنامه دو فصلنامه و سالنامه می باشند؛ و از این میان ۹۹ نشریه در استان بصورت منظم منتشر می شود./ایرنا

About

Check Also

نخستین رویداد ملی عکس لاهیجان با اعلام نفرات برگزیده پایان یافت

نخستین رویداد ملی عکس لاهیجان با اعلام نفرات برگزیده پایان یافت همای خبر – اختتامیه …