چاپ مطلب چاپ مطلب

مجیدعزیزی در کمیسیون بودجه شورای شهر رشت عنوان کرد؛ اهمیت تمام وقت کار کردن تاکسی داران در رشت/ از تاکسی داران دو شغله سلب امتیاز شود

مجیدعزیزی در کمیسیون بودجه شورای شهر رشت عنوان کرد؛

اهمیت تمام وقت کار کردن تاکسی داران در رشت/

از تاکسی داران دو شغله سلب امتیاز شود

  همای،خبر نقل از گیلان کلیـک – مجید عزیزی رئیس شورای شهرستان رشت و نایب رئیس کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی در جلسه صدو بیست و یکم کمیسیون بودجه با بیان اینکه افزایش ۶۰ درصد نرخ کرایه تاکسی بی تردید به جمعیت هدف تاکسی سوار شهر فشار می‌آورد گفت: تاکید کمیسیون این است که تعرفه حمل و نقل عمومی هیچ گاه به شکل جهشی افزایش نیابد چون بسیاری از خانواده های این شهر دارای دو یا سه فرزند دانش آموز یا دانشحو هستند که افزایش زیاد بهای حمل و نقل، فشار اقتصادی به آنان وارد می آورد و مدیران شهری نباید سبب ایجاد فشار به خانواده ها شوند.
  عزیزی خاطرنشان کرد شهر رشت دارای ۶۰۰۰ تاکسی است اما در عمل حدود ۲هزارو پانصد تاکسی فعال در سطح موجود است و به خصوص در ساعات پس از غروب با کمبود شدید تاکسی در خطوط مواجهیم زیرا بخشی از تاکسی داران این شهر، دو شغله بوده و تمام وقت به شهر خدمات نمی دهند.
عزیزی تاکید داشت لازم است از تاکسی داران دو شغله رشت سلب امتیاز شود و تاکسی به افرادی واگذار شود که قادرند به شکل تمام وقت به همشهریان خدمات ارائه دهند.
  این عضو شورای شهر رشت گفت: افزایش قیمت بلیط های اتوبوس به ۲هزار تومان نیز با توجه به اینکه تعداد اتوبوسهای شهر بسیار ناکافی است و در این بخش نیز با نارضایتی های گسترده روبرو هستیـم، علاوه بر اینکه سود چندانی عاید شهرداری نمیکند، سبب مختل شدن سازوکار کنونی شده و به نارضایتی ها دامن خواهد زد.
  عزیزی تامین و افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی با قیمتهای متعادل را وظیفه ذاتی بخش مدیریت شهری دانست و تاکید داشت افزایش ترخ تعرفه های حمل و نقل نباید خیلی ملموس باشد و با افزایش سه هزار تومانی در کرایه بعضی خطوط در تاکسیرانی شهر مخالفیم.
هادی رمضانی، عضو کمیسیون بودجه نیز با ذکر اینکه در محلات حاشیه ای شهر ایستگاههای تاکسی پراکنده هستند و شهروندان مجبورند بخشی از مسیرهای طولانی را پیاده طی کنند گفت: محلات شهر رو به گسترش است و شبکه حمل و نقل عمومی نیز باید به همین منوال گسترش پیدا کند .
وی گفت: لازم است ایستگاههای تاکسی کیلومتری تعیین شوند و همپوشانی مسیرها در محلات حواشی شهر توسط تاکسیرانی بخوبی صورت گیرد.
رمضانی تزریق خودرو به محلات کم برخوردار را لازم دانست و گفت: سازمان تاکسی رانی باید برای حمایت از تاکسی‌داران نیز برنامه داشته باشد و خدماتی از قبیل فروش ویژه لاستیک یا تامین قطعات به تاکسی ها را در چشم انداز کاری خود ببیند.
در این جلسه و پس از رایزنی در تعرفه نرخ تاکسی ها با افزایش ۲۵ الی ۳۰ درصد کرایه خطوط تاکسی رانی موافقت شد.
انتهای،پیام

About نسرین عشقی

Check Also

کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در نخستین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای مرکز شهرستان های گیلان: معضل پسماند مشکل مشترک شهرهای استان گیلان

کارگرنیا رئیس شورای شهر رشت در نخستین مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرهای …