چاپ مطلب چاپ مطلب

محسنی ،فرماندار شهرستان فومن: واکسیناسیون در شهرستان باید به طور متوازن انجام شود

جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونای شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان برگزار شد.


همای خبر/فرماندار شهرستان با اشاره به ادامه پیک پنجم بیماری کرونا، اظهار کرد: ادارات و دستگاه های اجرایی متولی، باید در مدیریت بیماری و اجراء و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، اهتمام لازم را داشته باشند.
وی با تاکید بر لزوم برنامه ریزی و هدفگذاری برای میزان واکسیناسیون در شهرستان، به تناسب وضعیت، جمعیت و میزان شیوع، افزود: پیگیری شبکه بهداشت در شهرستان با اتکاء بر آمارگیری و نظارت دقیق، ادامه یابد.
محسنی با بیان این که واکسیناسیون در شهرستان باید به طور متوازن انجام شود، نظارت بر واکسیناسیون را مورد توجه قرار داد و ضمن تاکید بر اهمیت در اختیار گذاشتن تمام امکانات شهرستان برای امر واکسینه کردن مردم، افزود: اطلاع رسانی مناسب به مردم درباره انجام واکسیناسیون، در دستور کار متولیان قرار بگیرد.
فرماندار شهرستان با تاکید بر این که قلیانسراها در وضعیت قرمز و نارنجی باید تعطیل باشند، خاطرنشان ساخت: فعالیت این گروه صنفی به جهت دستورالعمل های ملی و استانی، متوقف شده و ضرورت دارد دستگاه های نظارتی در این خصوص دقت نظر داشته باشند.
محسنی با اشاره به این که مصادیق تخلف اصناف در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی باید با دقت رصد شود، رسیدگی قانونی به وضعیت واحدهای متخلف را گوشزد کرد.
وی با انتقاد از عادی انگاری بیماری کرونا بین برخی افراد، نرخ ۵۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی را امری نگران کننده عنوان کرد و تذکر داد: ادارات متولی با همپوشانی و معاضدت یکدیگر، ضمن آگاهی دهی عمومی، نظارت بر حسن اجرای پروتکل های بهداشتی را افزایش دهند.
محسنی در ادامه سخنان خود، رعایت پروتکل های بهداشتی به میزان مطلوب در مراسم عزاداری ایام محرم را مورد توجه و قدردانی قرار داد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر رویکرد ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور، اقناع افکار عمومی جهت رعایت پروتکل ها است. در شهرستان نیز باید با نگاه معاضدانه و با همکاری یکدیگر، با بیماری کرونا بهتر از گذشته مبارزه کنیم.
فرماندار فومن درخصوص واکسیناسیون بیان کرد: نحوه واکسیناسیون و انتخاب جامعه هدف، در صورتی که فاقد وحدت رویه است و از استان سیاستگذاری نمی شود، بنابراین باید با نظر و اطلاع ستاد شهرستانی انجام شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن ضمن ارایه گزارش عملکرد این شبکه در زمینه واکسیناسیون و مبارزه با بیماری کرونا در سطوح مختلف، با اشاره به پیک پنجم در شهرستان، اظهار کرد حدود ۴۰ درصد از جمعیت شهرستان واکسینه شده اند.

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان رودسر در نماز جمعه امروز ١٣ مهر

اهم محورهای خطبه دوم حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا ابراهیمی نوری امام جمعه محترم شهرستان …