بایدها و نبایدهای روز انس با طبیعت

مردم و مسافرین نوروزی برای حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از طبیعت با محیط بانان همکاری کنند.

همای گیلان، به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان در آستانه سیزدهم فروردین ماه و افزایش چشمگیر مردم در روز انس با طبیعت ، مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان خواستار همکاری مردم و مسافرین نوروزی با محیط بانان و مامورین یگان حفاظت محیط زیست شد.

قربانعلی محمدپور در این رابطه گفت : برای استفاده و بهره مندی بیشتر از مواهب طبیعی استان و پیشگیری از صدمات جبران ناپذیر به طبیعت بکر استان گیلان مردم و به ویژه مسافران نوروزی بهتر است  به نکات ذیل توجه بیشتری داشته باشند:

۱- در مناطقی اطراق نمایند که پوشش گیاهی و جنگلی کمتری داشته باشندو از شکستن شاخه های گیاهان و درختان خودداری کنند.

۲- حتی المقدور از غذاهایی استفاده کنند که نیازمند پخت مجدد نباشند و برای گرم یا پختن غذا ، اجاق گاز مسافرتی بهترین پیشنهاد است.

۳- به همراه داشتن کیسه مخصوص حمل زباله از ضروریات سفر است و در هنگام بازگشت ضمن تفکیک زباله های تر و خشک، آن را با خود به جایگاه های در نظر گفته شده برای جمع آوری زباله تحویل دهند .

۴- به یاد داشته باشیم که تک تک ما نسبت به محیط زیست مسوولیم پس به سادگی از کنار تخریب آن توسط برخی افراد ناآگاه عبور نکنیم و به کسانی که در حال تخریب محیط زیست هستند تذکر دهیم.

 ۵ – در صورت مشاهده حریق با آتش نشانی تماس حاصل نموده و تا رسیدن آتش نشانان در حد توان خود از گسترش حریق جلوگیری کنند.

۶- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان با آرزوی روزی پرخاطره و لذت بخش برای مردم و مسافرین عزیز از آنان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی مراتب را سریعا از طریق سامانه ۱۵۴۰ به اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان و یا با شماره ۰۱۳۳۳۸۲۴۶۲۶ اطلاع دهند و یا با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.