چاپ مطلب چاپ مطلب

محمد تقی مهدیزاده ،مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان: تمام تلاشمان بر این است که خاموشی را به سمت مشترکین خانگی نکشانیم

همای خبر/ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان در نشستی خبری با اصحاب رسانه گفت: امسال برای رعایت الگوی مصرف و مصرف بهینه رویکرد شرکت توزیع نیروی برق گیلان ، پاداش و مشوق محوری است.
مهدیزاده افزود: تمام تلاشمان بر این است که خاموشی را به سمت مشترکین خانگی نکشانیم.
وی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران در راستای مدیریت مصرف در ادارات ،عنوان کرد : ادارات استان موظفند در ساعت اداری ۳۰ درصد و در ساعت غیر اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان افزود: ما ۱۰۰ اکیپ را برای پایش رعایت مصرف انرژی برق در ادارات گذاشته ایم که در صورت رعایت نکردن این کاهش مصرف از سوی شرکت در مرحله اول اخطار و در مرحله دوم قطع برق خواهند داشت.
وی هم چنین گفت: در بحث هوشمند سازی اولویت ما با مشترکین بخش صنعتی، کشاورزی، ادارات ،واحدهای تجاری و واحد‌های پر مصرف خانگی است.
مهدیزاده با اشاره به این مطلب که ما در حال حاضر از سوبسید ذخایر آیندگان استفاده می کنیم، افزود: همه تلاش مان در مصرف بهینه انرژی برق، توزیع عادلانه یارانه در کشور است.
وی در ادامه اظهار داشت: مصرف برق بار پایه در گیلان ۸۰۰ مگاوات است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان افزود: پیش بینی می شود حداکثر نیاز مصرف برق در استان با ۱۴/۷ درصد رشد به ۲هزار و ۳۵۹ مگاوات برسد.
وی در ادامه عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ، مشترکین گیلانی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۲/۵ درصد رشد مصرف داشته اند که در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف ،خاموشی خواهیم داشت.
مهدیزاده در ادامه با اشاره به این مطلب که تنها منبع در آمد ما فروش انرژی برق است،افزود: مشترکین گیلانی بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به شرکت توزیع نیروی برق بدهکارند که عدم پرداخت بدهی آنان چرخه اصلاح و بهینه سازی و رسیدن به اهداف را برای ما در این شرکت کند می کند.
وی در ادامه عنوان کرد: در سال جاری ۲۰۰ کیلومتر شبکه سیم را به کابل خود نگهدار تبدیل کردیم.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان برشمرد و افزود: اطلاع رسانی صحیح به مردم و آگاه سازی آن ها در خصوص مدیریت مصرف و اعطای پاداش رعایت الگوی مصرف می تواند نقش مهمی را در مصرف بهینه و صرفه جویی اقتصادی ایفا نماید.
وی هم چنین گفت:۷۴ درصد مشترکین برق در استان، مشترکین خانگی و ۰/۴ درصد نیز مشترکین صنعتی هستند.
مهدیزاده افزود: مشترکین بخش خانگی ۴۹ درصد ،مشترکین بخش صنعتی ۱۴/۹۵ درصد و مشترکین بخش کشاورزی ۱۲ درصد مصرف برق را در استان به خود اختصاص داده اند.
وی در ادامه هم چنین گفت: ۲۶ درصد مشترکین خانگی در استان الگوی مصرف برق را رعایت نمی کنند.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان افزود: با توجه به رعایت نکردن ۲۶ درصد مشترکین برق خانگی در استان، برای تعرفه خانگی مشوق های گذاشته شده و مشترکینی که نسبت به سال گذشته به ازای هر کیلووات ساعت مصرف برق خود را کاهش دهند تا ۵۰۰ تومان از کاهش تعرفه برخوردار می شوند.در واقع دریافت پاداش ۵ برابری تعرفه با مصرف بهینه از مشوق های رعایت الگوی مصرف است.
وی افزود: کشاورزان نیز به ازای عدم مصرف برق و در مدار قرار ندادن پمپاژ آب بین ساعت ۱۲ الی ۱۷ عصر ،طی ۱۹ ساعت دیگر از برق رایگان و پاداش و مشوق برخوردار خواهند شد.
مهدیزاده در ادامه عنوان کرد: این شرکت با داشتن ۱ میلیون و ۵۶۰ مشترک گیلانی پنجمین شرکت به لحاظ تعداد مشترکین و به لحاظ پراکندگی شبکه دومین شرکت از ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق،در کشور است.
وی افزود : از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور گیلان در تعرفه گرمسیری قرار دارد که رعایت مصرف در این بازه زمان موجب کاهش قیمت برق و صرفه جویی اقتصادی می شود.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان هم چنین گفت: کارکنان این شرکت با اصلاح و تعمیر شبکه های برق ،تلاش می کنند تا حق مردم استان را ادا کنند.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: نصب اپلیکیشن برق می تواند مشترکین را از مراجعه حضوری به ادارات برق بی نیاز کند.

با کانال همای خبر همراه باشید.

http://homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال

فراروز: جزئیات اختصاصی از پرونده معروف به فساد در فوتبال   🔹رئیس کل دادگستری استان …