چاپ مطلب چاپ مطلب

 محمد حسین واثق کارگرنیا : وضعیت نامطلوب اشتغال و افزایش شغل های کاذب در رشت / بهره مندی از ظرفیت رسانه و هنر در فرهنگ سازی

محمد حسین واثق کارگرنیا : وضعیت نامطلوب اشتغال و افزایش شغل های کاذب در رشت / بهره مندی از ظرفیت رسانه و هنر در فرهنگ سازی

محمد حسین واثق کارگرنیا گفت: وضعیت اشتغال در سطح رشت نامناسب بوده و عدم ایجاد اشتغال ، بالاخص برای جوانان موجب بروز ناهنجاری هایی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه بیکاری و افزایش مشکلات معیشتی ، آسیب های فراوانی را رقم زده است اظهار کرد: البته شهرداری در حوزه وقوع جرم، یک دستگاه پیشگیری از جرائم نیست، اما می تواند با ارائه آموزش های صحیح و فرهنگ سازی ، در راستای کاهش ناهنجاری ها نقش موثری داشته باشد.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه عدم ایجاد اشتغال به افزایش شغل های کاذب منجر شده است تصریح کرد: این گونه از مشاغل ، نه قادر به تامین تمامی هزینه های زندگی افراد بوده و نه به لحاظ حمایتی در جامعه از بسته های حمایتی خاصی همچون بیمه و… برخوردار هستند و در واقع فقط به گذران معیشت روزمره تا حدودی کمک می کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه مدیریت شهری می تواند در ایجاد اشتغال سهم داشته باشد افزود: بنده با این مقوله که برخی می گویند ایجاد اشتغال ، جزو وظایف شورا و شهرداری نیست و به همین علت نباید به این موضوع ورود کنند کاملا مخالف هستم و معتقدم شوراها می توانند با شناخت صحیح از ظرفیت ها و تقویت بسترهای موجود ، نسبت به ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری سهم موثری داشته باشند و یقینا با تحقق این امر، جامعه نیز بیشتر به سمت نشاط و حذف ناهنجاری ها رهنمون خواهد شد.

کارگرنیا با تاکید بر اینکه نقش سازمان فرهنگی ، ورزشی شهرداری رشت در مباحث اجتماعی بسیار حایز اهمیت است گفت: شهرداری پیش از این پیرامون مباحثی از جمله حقوق شهروندی، طرح تفکیک زباله از مبدا و… نیز گام هایی در راستای فرهنگ سازی برداشته و تا حدودی نیز موفق بوده است اما لازمه توسعه و تعالی جامعه، توجه اساسی به حوزه فرهنگ و فرهنگ سازی با بهره مندی از ظرفیت های دنیای امروز از جمله رسانه ، هنرهای نمایشی و…. است.

انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله : هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت شهری نداریـم

رئیس شورای شهر چاف و چمخاله : هیچ تصمیمی برای تغییر در مدیریت شهری نداریـم …