چاپ مطلب چاپ مطلب

محمد حسین واثق کارگرنیا کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت: مردم با انتخابی اصلح در سرنوشت شهرشان مشارکت داشته باشند/ برخورد جدی با دست درازان به بیت المال/ پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری

محمد حسین واثق کارگرنیا کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت: مردم با انتخابی اصلح در سرنوشت شهرشان مشارکت داشته باشند/ برخورد جدی با دست درازان به بیت المال/ پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

محمد حسین واثق کارگرنیا کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت گفت: رشت لایق بهترین هاست و برای اینکه دوباره عنوان شهر اولین ها را کسب کنیم باید با همدلی و اتحاد در کنار هم تلاش کنیم .

توجه ویژه به ابنیه های تاریخی رشت

وی با اشاره به وضعیت ابنیه های تاریخی رشت افزود: توجه به ابنیه های تاریخی ، آداب و سنن بومی و محلی رشت ، جذب گردشگر و ایجاد فرصت های جدید شغلی و همچنین معرفی بهتر تاریخ و فرهنگ غنی این شهر و دیار را به همراه دارد و با توجه به اینکه نوع پوشش ، غذا ، موسیقی ، پیشینه سیاسی مردمان رشت از دیرباز مورد توجه بوده است ، یقینا با پرداختن به هر کدام از این مباحث می توان در کنار معرفی آداب و سنن بومی و محلی نسبت به فراهم نمودن زمینه های جذب گردشگر و فرصت های جدید شغلی اقدام کرد.

برند شهر خلاق موجب جذب گردشگر می شود

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت به برند رشت شهر خلاق خوراک اشاره کرد و گفت: برند رشت شهر خلاق خوراک باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و با توجه به ثبت این عنوان در یونسکو می توان به جذب گردشگران خارجی با بهره مندی از این عنوان توجه بیشتری معطوف شود و در حال حاضر برخی از کشورهای مسلمان با برند غذای حلال گام های بسیار خوبی در راستای جذب گردشگر برداشته اند.

توزیع عادلانه خدمات در تمامی مناطق رشت

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه نگاه ویژه به محلات حاشیه نشین و کم برخوردار باید مورد توجه مدیریت شهری باشد افزود: این مهم اجرای واقعی عدالت است و نباید محلات رشت به پایین شهر ‌و بالای شهر تقسیم شود.

رفع مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت با بیان اینکه ساخت و ساز در زمین های نسقی باید ضابطه مند شود تصریح کرد: چند سالی است که با افزایش سرسام آور قیمت املاک سند دار ، توان ساخت و ساز در این نوع از زمین ها بسیار کاهش یافته است و با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان به ساخت و ساز در زمین های نسقی روی آورده اند ، باید با رفع موانع و ضابطه مند کردن ساخت و سازها، دغدغه افرادی که در این گونه از زمین ها نسبت به احداث بنا اقدام می کنند برطرف شود.

افزایش سرانه فضای سبز شهری در رشت

واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه شهر رشت به عنوان یکی از پُرباران ترین شهرهای کشور با کمبود سرانه فضای سبز مواجه است اظهار کرد: افزایش سرانه فضای سبز جزو انتظارات بحق شهروندان است و متاسفانه در حال حاضر سرانه فضای سبز رشت در مقایسه با برخی از شهرهای کشور کمتر است .

شورا محلی برای خدمت است

وی با تاکید بر اینکه شورا محلی برای خدمت است گفت: شورا یک پارلمان محلی به منظور بررسی و تسهیل در رفع مشکلات حوزه مدیریت شهری است و جایی برای کسب قدرت توسط برخی از منافع طلبان نیست .

افراد دلسوز و متعهد رشت را می سازند

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه رشت باید به دست افراد توانمند و مدیر سپرده شود اظهار کرد: نباید اختیارات شهر به دست افرادی که سودای قدرت و منفعت طلبی دارند سپرده شود و ان شاا در انتخابات ۲۸ خرداد با انتخاب افرادی دلسوز و متعهد ، هم در حوزه ریاست جمهوری و هم در حوزه شوراها مشکلات و دغدغه های موجود برطرف شود.

فرش قرمز برای سرمایه گذاران

واثق کارگرنیا با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذار در پروژه های عمرانی با هدف مشارکت و تسریع بخشیدن به اجرای پروژه ها ، از جمله برنامه های بنده است افزود: با توجه به فقدان منابع درآمدی پایدار برای شهرداری رشت ، یقینا تامین منابع مالی به منظور اجرای پروژه های عمرانی با مشکلاتی مواجه است و به همین منظور شرایط حضور سرمایه گذاران در رشت باید تسهیل شود و حمایت از سرمایه گذار نباید در حد شعار باشد و برای جلب حمایت آنان در پروژه های عمرانی باید فرش قرمز پهن کرد.

حافظ حقوق شهروندان هستم

وی با بیان اینکه اعضای شورا به حفظ بیت المال توجه داشته باشند افزود: بنده تمام تلاشم را به منظور حفظ حقوق و کرامت شهروندان به کار خواهم گرفت و با متخلفین و دست درازان به بیت المال برخورد خواهم کرد.

رشت فاقد منابع درآمدی پایدار

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر رشت اظهار کرد: شهر رشت در حال حاضرفاقد منابع درآمدی پایدار است و به همین علت شهرداری رشت به حوزه ساخت و ساز وابسته است و باید با ایجاد منابع درآمدی پایدار از جمله توجه به ظرفیت هایی همچون تالاب عینک رشت ، رودخانه ها و… برای همیشه از وابستگی درآمدی به ساخت و ساز رها شود.

تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری

محمد حسین واثق کارگرنیا با اشاره به اینکه پس از اعلام خصوصی سازی بخشی از نیروها در قالب نیروهای شرکتی به فعالیت پرداختند افزود: با مصوبه ای که اخیرا از سوی وزارت کشور به استانداری در این باره اعلام شده است، این نیروها باید هر چه سریعتر تبدیل وضعیت شوند و پیگیری این مهم یقینا در اولویت برنامه های بنده در شورای ششم قرار خواهد داشت.

About نسرین عشقی

Check Also

در دیدار مدیرکل صمت گیلان با خانواده شهید تقی‌پور مطرح شد: انقلاب ما، برای حفظ ارزش ها و فضایل اخلاقی بود

در دیدار مدیرکل صمت گیلان با خانواده شهید تقی‌پور مطرح شد: انقلاب ما، برای حفظ …