چاپ مطلب چاپ مطلب

محمود شکری به عنوان رئیس جدید مجمع نمایندگان گیلان انتخاب شد

همای گیلان:رای گیری و یا بهتر بگوییم جلسه ساده ای که در بین نمایندگان گیلان برگزار و منجر به انتخاب رئیس مجمع نمایندگان گیلان می شود، می تواند به برافراشته شدن بنرهای فراوان در زادگاه رئیس این مجمع منجر شود.

امروز هم محمود شکری، نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر به عنوان رئیس مجمع نمایندگان گیلان معرفی شد.

در خصوص وظایف رئیس مجمع نمایندگان باید گفت تنظیم روابط نمایندگان استان با استاندار و مدیران کل و ایجاد هماهنگی لازم میان دو قوه مقننه و مجریه در استان در بالاترین سطح از وظایف رئیس مجمع به شمار می آید.

تبادل نظر با دیگر نمایندگان استان در زمینه توسعه و پیشرفت، شرکت در شورای اداری و بررسی اولویت های استان بر مبنای شاخص های تعریف شده در قانون برنامه پنجم و بودجه سالانه از سوی رئیس مجمع نمایندگان پیگیری خواهد شد. رئیس مجمع این وظایف را در جلسات مجمع دنبال و انعکاس آن را به مبادی ذیربط ساماندهی می کند.

با این حال به نظر می رسد در استان گیلان پست ریاست مجمع نمایندگان آن چنان که باید و شاید تعریف منظم و سازماندهی شده نداشته باشد و در بسیاری از موارد تنها در زمان صدور بیانیه ها در مناسبت های خاص نامی از آن به وسط بیاید!

در خصوص چگونگی انتخاب رئیس این مجمع هم باید گفت این انتخاب به صورت تفاهمی و البته از طریق قرعه کشی صورت می پذیرد و هر یک از ۱۳ نماینده گیلان می توانند در این قرعه کشی نام خود را به عنوان یکی از کاندیداها وارد کنند.

در تصویری هم که خبرگزاری ایرنا منتشر کرده است تنها ۷ نماینده از ۱۳ نماینده گیلان حاضر هستند که بی شک اگر قرار بر رای گیری بوده است، می بایست تمام ۱۳ نماینده در رای گیری حاضر باشند و البته مکان قرارگیری نمایندگان و حالت غیررسمی شان به خوبی نشان می دهد که رای گیری در کار نیست و بلکه نمایندگان برای انتخاب رئیس بعدی در حال قرعه کشی هستند!

نکته دیگری هم که در این تصویر وجود دارد حضور شکری و تامینی در این همنشینی است که البته شکری به عنوان رئیس مجمع و تامینی به عنوان دبیر انتخاب می شود تا این فرضیه قوت گیرد که تنها نام نمایندگانی بر روی کاغذها قید شده است که در تصویر حاضر هستند!

About

Check Also

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد انزلی از دستاوردهای ایران اکسپو ۱۴۰۳ خبر داد: ۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال هیأت های خارجی از بسته های سرمایه گذاری

۱۶ تفاهم نامه سرمایه گذاری و استقبال از بسته های سرمایه گذاری معاون توسعه اقتصادی …