چاپ مطلب چاپ مطلب

مدرس حوزه و دانشگاه: مجلس تبدیل به تماشاخانه شده است!!

مدرس حوزه و دانشگاه: مجلس تبدیل به تماشاخانه شده است!

حجت الاسلام والمسلمین سید رضـامطهـــری – مدرس حوزه و دانشگاه – گفت: متاسفانه به علت حضور برخی از نمایندگان ناکارآمد مجلس شورای اسلامی تبدیل به تماشاخانه شده است.

به گزارش همای گیلان حجت الاسلام سید رضا مطهری با اشاره به اینکه بیکاری از جمله مشکلات جدی جامعه است اظهار کرد: هر کسی که در وعده های انتخاباتی اش از ایجاد اشتغال یک شبه برای تمامی جوانان صحبت می کند واقعیت را نمی گوید. رفع مشکل بیکاری نیازمند عزمی راسخ ، ایجاد زیر ساخت های لازم و مدت زمانی است.

وی با بیان اینکه انتخاب ناصحیح نماینده در بروز و گسترش مشکلات جامعه بسیار تاثیرگذار است افزود: وقتی فردی که کاندید نمایندگی مجلس است یکی از وعده های انتخاباتی اش را آسفالت کوچه ها اعلام می کند باید به وی گوشزد شود که اینکار در شرح وظایف شهرداریها قرار دارد و نباید با وعده های دروغین و خارج از حوزه اختیارات اعتماد مردم را سلب کرد.

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه تایید وزاری اصلح و توانمند از جمله وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است گفت: وقتی نماینده مجلس به وظایف خود در این باره به خوبی عمل نکند و در بررسی صلاحیت وزار به هر فردی به علت باند بازی و رانت ، رای اعتماد می دهد به طور یقین فساد اداری ایجاد می شود و متعاقب آن آقازاده ها ، برادر زاده ها و خواهر زاده های نور چشمی در راس امور قرار می گیرند.

مطهری با اشاره به اینکه سو استفاده از جایگاه مدیریتی حرام است تصریح کرد: وقتی با سو استفاده از مقام و منسب لقمه حرام بر سر سفره هایشان حاضر می کنند اثرات این سواستفاده و حرام خواری در زندگی شخصی آنان تاثیرات بدی به همراه خواهد داشت و خداوند ناظر تمامی اعمال ما است.

وی با تاکید به اینکه کاندید خوب باید تقوا داشته باشد و از خدا بترسد، افزود: کسی که از خدا بترسد هرگز ظلم نمی کند .

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه نماینده باید به وعده هایش عمل کند گفت: خداوند در قرآن کریم می فرمایند که انسان های دروغگو منافق هستند.

مطهری به شهادت سردار ملی مقاومت حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: همه ما در شهادت سردار سلیمانی عزادار شدیم و این همه عزتی که این شهید بزرگوار در بین مردم دارد به واسطه خدمت صادقانه ای است که به ملت ایران انجام داده است .

وی با اشاره به اینکه عزتی که خداوند به انسان بدهد مخلوق خدا نمی تواند از او بگیرد بیان کرد: مجلس جایگاه گفتمان است و نماینده ها باید در مجلس به دفاع از حقوق ملت و کشور بپردازند اما متاسفانه امروزه مجلس برای برخی از نمایندگان به تماشاخانه تبدیل شده و ّبه غیر از تعداد اندکی ما بقی تماشاگر بوده و مطالبه گری نمی کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه استان گیلان مواهب طبیعی فراوانی همچون کوه، جنگل، دریا در اختیار دارد افزود: متاسفانه به علت عدم ایجاد زیر ساخت های مناسب تا کنون از این مواهب الهی به خوبی استفاده نشده است و در صورت توجه به ظرفیت های موجود می توانیم در جذب گردشگر که اثراتی از جمله رونق اقتصاد و اشتغالزایی را به همراه دارد موفق باشیم.

مطهری به وضعیت نامناسب معیشتی کشاورزان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در شرایطی که معیشت بسیاری از کشاورزان با مشکل مواجه است در برابر واردات بی حد برنج خارجی سکوت کرده و به وظایف نمایندگی و مطالبه گری خود عمل نمی کنند.

وی به اتفاقات تلخی که پس از گرانی بنزین در جامعه رقم خورد اشاره کرد و گفت: یک شبه قیمت بنزین سه برابر افزایش پیدا کرد و نمایندگان مجلس به جای دفاع از حقوق مردم سکوت کردند و اگر رهبر معظم انقلاب در این موضوع ورود نمی کردند یقینا موجبات سو استفاده منافقین و دشمنان نظام و انقلاب فراهم می شد.

مدرس حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه کاندیدی که برای پیروزی در انتخابات مجلس میلیاردها تومان هزینه میکند پس از پیروزی در انتخابات به دنبال تامین هزینه های انجام شده است تصریح کرد: این افراد به طور یقین این همه ثروت را از راه حلال کسب نکرده اند و پس از حضور در مجلس نیز به دنبال جبران هزینه های خودشان هستند و برای رفع مشکلات مردم اقدامی انجام نمی دهند.
انتهای پیام

About نسرین عشقی

Check Also

«زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاههای جهان»

«زلزله سیاسی در معتبرترین دانشگاههای جهان» نگاهی به اعتراضات دانشجویی دانشگاههای ایالات متحده آمریکا در …