چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان :محیط زیست استان دیگر تحمل بی خردی را ندارد

اختصاصی همای گیلان:مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه محیط زیست این استان دیگر تحمل بی خردی و ناکارآمدی را ندارد، گفت: مدیرعامل الکل صنعتی لوشان پس از اخطارها و تذکرات متعدد، اقدامی در راستای رفع آلودگی انجام نداد که منجربه صدور حکم قضایی شد.
محمدپور‌ با اشاره به انتقاد یکی از نمایندگان استان در پی تعطیلی تنها کارخانه الکل صنعتی استان واقع در لوشان، اظهار کرد: از همه نمایندگان محترم ملت در مجلس علی الخصوص نمایندگان استان گیلان که در تصویب لایحه «هوای پاک» و تخصیص بودجه برای تالاب ها به سازمان محیط زیست کمک کردند، بسیار تشکر و قدردانی می کنیم.

وی افزود: طبق انتظاراتی که مردم و مسئولین دارند یکی از وظایف دستگاه حاکمیتی نظیر محیط زیست برخورد با عوامل مخرب زیست محیطی است. محیط زیست این استان دیگر تحمل بی خردی و ناکارآمدی را ندارد لذا از این نمایندگان عزیز هم انتظار دارم به عنوان دستگاه نظارتی از اهرم قانونی که دارند بتوانیم در راستای وظایف قانونی مان بهره مند شویم.

محمدپور در خصوص تعطیلی تنها کارخانه الکل صنعتی استان،گفت:در این مورد خاص هم مدیرعامل مجموعه پس از اخطارها و تذکرات متعدد و معرفی به مرجع قضایی، اقدامی در راستای رفع آلودگی انجام نداد که منجربه صدور حکم قضایی شد.

مدیرکل محیط زیست گیلان تصریح کرد: قبل از اجرای حکم قضایی ما همچنان انتظار داشتیم که اقدامی در راستای رفع آلودگی زیست محیطی از سوی مسئول واحد انجام گیرد تا می توانستیم با جزای نقدی مانع اجرای حکم قضایی شویم ولی متاسفانه طبق انتظار اقدامی صورت نگرفت و علی‌رغم میل باطنی دستور بازداشت اجرایی شد.

وی اضافه کرد: هدف همه ما این است که چرخه اقتصادی بهتر از گذشته بچرخد و به دنبال این هستیم که به رونق صنعت کمک کنیم، در این راستا طی سال گذشته از استعلام استقراری که برای واحدهای صنعتی توسط متولیانی مانند صنعت و معدن، جهادکشاورزی بالای ۹۰ درصد موافقت خود را اعلام کردیم. ظرفیت برداشت معادن غیررودخانه ای یک و نیم برابر سال ۹۴ شد.

محمدپور ادامه داد: اقدامات مذکور نشان می دهد که محیط زیست در کنار عزیزان تولید کننده، صنعتگران و خدمات دهندگان است، امروز نباید بپذیریم که آلودگی وارد رودخانه های سپیدرود، زردجوب و گوهررود شود؛ ما بر حسب وظایف قانونی با واحدهای متخلف برخورد کردیم و حکمی هم که برای این مورد اجرا شد مربوط به سنوات گذشته بوده است./باکانال همای خبر همراه شوید

About سردبیر ارشد

Check Also

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است! /مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می کند

روزنامه جمهوری اسلامی: دولت رئیسی، دولت تکذیبیه است! /مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت …