چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیریت آب‌گرفتگی اطراف حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف

همای گیلان:با ریزش باران و آب‌گرفتگی بعضی از خیابان‌های اطراف حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف (ع) با مدیریت کمیته بحران شهرداری تاکنون برطرف شده است.

axe26863
شهردار آستانه‌اشرفیه که از آغاز ریزش باران که به‌صورت میدانی در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف و آقا سید محمد (آخوند مزار) حضورداشته است به خبرنگار فارس گفت: با توجه به بافت فاضلاب‌های این شهر که هنوز به‌صورت سنتی است با ریزش باران شدید در کمتر از نیم ساعت خیابان‌های حرم دچار آب‌گرفتگی می‌شوند.
مهندس علی شفیعی افزود: شهرداری آستانه‌اشرفیه شب گذشته با تشکیل کمیته بحران و لغو همه مرخصی‌ها برای تمهید مقدمات و عبور و مرور عزاداران و دسته‌ها از صبح امروز مناطق آب‌گرفتگی را تحت کنترل خود درآورده است.
وی ادامه داد: با استقرار موتورپمپ‌ها در اطراف خیابان‌های حرم هدایت آب‌ها به سمت کانال خروجی تاکنون توانسته‌ایم اطراف حرم را از آب‌گرفتگی خارج سازیم.
فرماندار آستانه‌اشرفیه نیز گفت: مدیت بحران شهرستان با تمام امکانات برای هرچه بهتر برگزار نمودن تاسوعا و عاشورای حسینی آماده خدمت می‌باشند و چند محور اصلی ازجمله خیابان فردوسی که با کمترین ریزش باران دچار آب‌گرفتگی می‌شد با اجرای پروژه جدید این معضل حل‌شده است.
حسین اسماعیلیان افزود: بخشداران مرکزی و بندر کیاشهر با رسد کردن مناطق روستایی که تجمع هیئات مذهبی که در بعضی از بقاع مانند فوشازده، کیسم، سوخته کوه و…در آن‌ها بیشتر است با همکاری دهیاران و روسای شورای اسلامی آمادگی لازم را برای کمک به عزاداران دارند.
فرماندار آستانه‌اشرفیه با اشاره به‌پیش‌بینی سازمان هواشناسی و شدت وزش باد و ریزش باران بیشتر از هیئت‌های مذهبی شهرستان خواست که در صورت بروز مشکل با ستاد بحران مستقر در فرمانداری و بخشداری‌ها تماس برقرار نمایند.
لازم به یادآوری است که دیشب و صبح امروز بیش از ده‌ها هیئت عزاداری از نقاط مختلف شهرهای استان گیلان از غرب و شرق وارد صحن حرم مطهر آقا سید جلال‌الدین اشرف شدند و به عزاداری سالار شهیدان پرداختند.
هم‌چنین مردم این شهرستان با راه‌اندازی مکان‌های اطعام پذیرایی از زایران امام حسین خود را آماده کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که بیش از ده‌ها هزار نفربر سر سفره نذری اباعبدالله الحسین اطعام داده شود./آریا

About

Check Also

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد

مدیرعامل شرکت گاز گیلان: آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم …