چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر عامل شرکت دهکده ی لبنیه داران آ ث :رضایت مردم مهمترین هدف ماست /از روغن پالم استفاده نمی کنیم

اختصاصی همای گیلان:لبنیات بعنوان یکی از نیازهای اساسی در تغذیه مردم به شمار می رود. این ماده غذایی بدلیل ارزش غذایی بالایی که دارد تأمین کننده نیازهای تغذیه ای انسانها می باشد.

DSCN2614

از این رو مردم نسبت به سلامت  این ماده غذایی بسیار حساس هستند. هر چند در گذشته لبنیات بصورت خالص مورد استفاده قرار می گرفت اما کم کم به مرور زمان و این ماده ، خواص اصلی خود را از دست داد و در راستای زندگی ماشینی لبنیات با ذائقه مردم هماهنگ شد.

البته یکی از دغدغه های اساسی مردم در مصرف لبنیات وجود مواد افزودنی در آن می باشد که برخی معتقدند که ریشه بسیاری از بیماریهای گوارشی از همین مواد افزودنی نشأت  می گیرد.

گاهی گفته می شود خواص لبنیات پرچرب بیشتر است و گاه می شنویم ماست یا شیر کم چرب بدلیل عدم استفاده از روغن پالم برای سلامت انسان مفیدتر است.

لذا همه موارد گفته شده موجب گردید تا به شرکت دهکده ی لبنیه داران آ ث رفته و با مدیر عامل آن بطور مفصل در مورد موضوعات مختلف گفتگو نمائیم که با هم آن را می خوانیم.

سید مرتضی صفایی ابتدا با بیان این مطلب که این کارخانه با زیربنای ۱۵۰۰ متر مربع (اداری و سالن تولید) در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متر قرار دارد ، افزود : ظرفیت هر شیفت کاری این شرکت ۲۰ تن محصول می باشد که با توجه به اینکه تنها یک ماه از فعالیت این شرکت می گذرد تاکنون به ظرفیت ۵ تن در هر شیفت رسیده ایم که رسیدن به ظرفیت کامل در دستور کار ما قرار دارد.

وی افزود : این کارخانه غیر از واحد فروش برای ۱۵ نفر اشتغالزایی ایجاد نموده است.

مدیر عامل کارخانه دهکده لبنیه داران آث در پاسخ به سوال خبرنگار ما که چه عاملی موجب گردید که از همه ظرفیت شرکت استفاده نشود ، گفت : مشکل اساسی ما نداشتن شیر در منطقه است که البته این معضل مربوط به کل استان گیلان می باشد وگرنه این کارخانه از لحاظ فنی و از حیث مدیریت از توان لازم برای تولید بیشتر برخوردار است.

صفایی خاطر نشان کرد : شیر خریداری شده این شرکت فعلاً فقط مربوط به داخل شهرستان سیاهکل است که مقدار آن بین ۲ تا ۵/۲ تن در روز می باشد که جهت  تامین شیر مورد نیاز در حال رایزنی با سایر شهرستانها هستیم.

وی افزود : محصولات این کارخانه تحت عناوین دوغ بسته بندی ۲۵۰ سی سی و ۱۳۰۰ سی سی ، دوغ لیوانی و ماست ویژه رستورانها ، دوغ کیسه ای ماست ۵۰۰ و ۷۵۰گرمی پرچرب و کم چرب و شیر کیسه ای می باشد که در تمام شهرهای استان گیلان توزیع می شود ضمن اینکه توزیع در استانهای مجاور نیز در برنامه های کاری شرکت قرار دارد.

مدیر عامل این شرکت توجه به کیفیت را که سلامت مردم را در پی دارد از مهمترین فاکتورهای شرکت بیان کرد و در پاسخ به سوال ما که مگر لبنیات بی کیفیت هم داریم، گفت :

ما سعی کردیم از افزودن مواد افزودنی مضر و غیر بهداشتی خودداری کنیم و لبنیات سالم را در اختیار مردم بگذاریم بعنوان مثال دوغ شرکت ما از نمونه های خوب و با کیفیت است صفایی توضیح داد : البته از بیرون بطری ها راه تشخیص دوغ مرغوب وجود ندارد زیرا بعضی ها از مواد غلیظ کننده استفاده می کنند و مردم تصور می کنند که این دوغها از ماست بیشتری تولید شده اند. اما اگر پس از مصرف ، دوغ داخل بطری بصورت شنی یا چسبنده به جدار بطری یا لیوان بچسبد می شودفهمید که از مواد غلیظ کننده استفاده شده است.

وی تأکید کرد : دوغ خوب دارای طعم خوشایند ، تازگی ، قوام و مزه خوب بوده و ترش ملایم می باشد و گسی و تلخی هم ندارد.

مدیر عامل شرکت لبنیه داران آث در خصوص استفاده از روغن پالم در محصولات خود گفت: آنچه در لبنیات ارزشمند است وجود چربی طبیعی شیر می باشد اما متأسفانه برخی از کارخانجات به دلیل سود بیشتر و هزینه ی کمتر ، چربی شیر را گرفته و به قیمت تمام شده بالاتری می فروشند و به جای آن از روغن مارگارین یا پالم در محصولاتشان علی الخصوص در ماست های پرچرب استفاده می کنند که قیمت این روغن تقریباً نصف سودی است که از فروش جداگانه چربی شیر حاصل می گردد که البته این شرکت از چربی طبیعی استفاده می کند.

صفایی در پایان از کلیه کسانی که در راه اندازی این شرکت وی را یاری نموده اندعلی الخصوص مهندس علیرضا شعبان نژاد ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان که به سهم بسزایی در این خصوص دارند، ندیمی نماینده مردم این شهرستان و فرماندار خوب و مردمی تقدیر و تشکر نمود واز افتتاح عن قریب این شرکت با حضور استاندارو مدیران انسانی و شهرستانی خبر داد و افزود : اگثر نیروهای جذب شده به بومی شهرستان هستند امیدواریم که با افتتاح کامل مجموعه بتوانیم نقش اساسی در ایجاد اشتغال و تأمین نیازهای نسبی مردم شهرستان و استان داشته باشیم .

آدرس شرکت :شهرک صنعتی سیاهکل- شرکت لبنیه داران آ ث

تلفن: ۸۵-۰۱۳۴۲۴۷۴۶۸۴

DSCN2588
DSCN2585
DSCN2592 DSCN2597 DSCN2602 DSCN2604 DSCN2610

About سردبیر ارشد

Check Also

واکاوی نمایش ضعیف ملی پوشان والیبال در لیگ ملتها

مجید صبوحی کارشناسی فرهنگی ورزشی و مربی والیبال طی یادداشتی نوشت: در آستانه المپیک ریو …