چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیر کل آموزش وپرورش گیلان: ۱۶هزار فرهنگی گیلان بازنشسته می شوند/شوراهای آموزش و پرورش آستارا ، سیاهکل و رحیم آباد به عنوان شوراهای برتر گیلان

همای گیلان:مهدی حاجتی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت منابع انسانی آموزش و پرورش گیلان، اظهار داشت: ۲۳ درصد فرهنگیان گیلان تا پایان سال ۹۸ بازنشسته می‌شوند.
o_9c36503b

وی با بیان اینکه چهارهزار و ۱۷۵ نفر از فرهنگیان گیلان در آستانه بازنشستگی هستند، افزود: آموزش و پرورش گیلان در میزان درصدی بازنشستگی در کشور رتبه نخست را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: شرایط خوبی نداریم و باید برای تأمین منابع انسانی تلاش کنیم چراکه ۱۶ هزار نفر از فرهنگیان گیلان که معادل ۵۷ درصد فرهنگیان این استان است تا ۱۰ سال آینده به افتخار بازنشستگی نایل می‌شوند.

حاجتی با بیان اینکه برای جذب نیرو در آموزش و پرورش گیلان درخواست صدور مجوز کرده‌ایم، تصریح کرد: سال گذشته نیز شاهد بازنشستگی یک‌هزار نیرو در آموزش و پرورش گیلان بودیم.

وی با اشاره به اجرای برنامه صرفه جویی اقتصادی در آموزش و پرورش گیلان، خاطرنشان کرد: میزان حق‌التدریسی با تدبیر صورت گرفته از ۳۰هزار ساعت به ۲۲ هزار ساعت کاهش یافت و دو میلیارد تومان در این حوزه صرفه‌جویی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با تأکید بر ترویج اقتصاد مقاومتی در این نهاد، اظهار داشت: نیروهای مورد نیز  آموزش و پرورش گیلان از دانشگاه فرهنگیان تأمین می‌شود.

حاجتی با بیان اینکه سه شورای نمونه آموزش و پرورش گیلان معرفی شدند، افزود: شوراهای آموزش و پرورش آستارا ، سیاهکل و رحیم آباد به عنوان شوراهای برتر گیلان قدردانی شد./گیلان ۲۴

About سردبیر ارشد

Check Also

برگزاری جشنواره پنیر خیکی در ییلاقات گیلان

  برگزاری جشنواره پنیر خیکی در ییلاقات گیلان پنیر خیکی که به پنیر جلدی هم …