چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیران اجرایی شهرستان رودسر خوب عمل کردند/چه کسانی به مردم بد کردند.


به گزارش همای گیلان در گفت و گوهایی که با مردم در مناطق جلگه ای و کوهستانی مردم رودسرداشتیم، عملکرد مسئولان اجرایی این مناطق با توجه به امکانات موجود فوق العاده بود  و در این خصوص هیچ تعارف نکردیم. به عبارتی باید انصافا اذعان کرد که عملکرد دستگاه های مسئول به ویژه فرماندار بومی این شهرستان ، اکثر بخشداران وشهرداران، راه و شهرسازی ، پلیس و نیروی انتظامی، کمک های سپاه پاسداران و بسیج ، جمعیت هلال احمر، تشکل های مردم نهاد و بخش خصوصی، محیط زیست، مراکز بهداشت و درمان و… قابل دفاع است، اگر چه قضاوت نهایی با مردمی است که در جریان مشکلات بودند.

 فرماندار رودسر و مسئولین اجراییش ، شرکت های برق، گاز، آب ، مخابرات، ادارات راه و شهر سازی، صنعت و معدن ،آموزش و پرورش، بهزیستی، تعاون، تعاون روستایی، به ویژه ماموران پرتلاش ناحیه انتظامی و … از همان ساعات نخست با هماهنگی و تشکیل جلسات مکرر و برنامه ریزی های لازم وارد صحنه شدند. ستاد بحران در فرمانداری تشکیل و نسبت به تامین آذوقه مردم به کمک هلال احمر در شهر وروستا و هر جا که امکان دسترسی بود، عملیات سریع و واکنش های مناسب انجام شد. در عین حال مردمی که در مناطق سخت گذر یا پر برف و اغلب در نواحی کوهستانی دچار مشکلات شده بودند، گله مند بودند اما آنها نیز درک می کردند که مسئولان باید ابتدا راه ها را باز کنند، سپس خدمت رسانی انجام شود.. دراین نوع بحران های خاص خودشان نیز باید همت کنند و شواهد نشان می دهد ، در مناطقی از رودسرچنین شد و کمک ها به موقع دریافت شد. سایت های اینترنتی و مطبوعات نیز به سهم خود نقش موثری داشتتند و طبیعی است که وظیفه همه است در چنین اوضاعی  بدون چشم داشت و برای رضای خدا به کمک هم بشتابند.

چه کسانی به مردم بد کردند….

درجریان این وضعیت خاص برخی نیز به مردم ” یعنی با خود و خانواده خویش” خوب عمل نکردند. بعضی از تاکسی ها و خودروهای سواری  نرخ حمل و نقل را تا دوبرابر افزایش دادند، سبزی فروش ها در مناطقی از شهر سبزی را کیلویی ۳ هزار تومان فروختند، تاکسی های تلفنی به بهانه بالا رفتن هزینه و روشن کردن بخاری  نرخ بیشتری از سرنشینان دریافت و تعدادی از نانوایی ها پخت نکردند و عرصه را بر مردم تنگ گرفتند که شناسایی شده اند و بعضی از خوارو بار فروشان نیز کمی به مردم اجحاف کردند. این ها کسانی بودند که باید از مردم طلب بخشش کنند!.

 

کسانی که انسانی رفتار کردند…..

بعضی از شهروندان به سالخوردگان و مسافران گرفتار در برف و کولاک کمک کردند و به آنها جا و غذا دادند، محیط زیست آذوقه برای پرندگان و حیوانات  در نظر گرفت و اجازه نداد که این موجودات زنده گرسنه بمانند  و برخی از مردم شهر و روستا هم به جانداران مانده در برف کمک کردند،  جمعی از مردم خوب برای کمک به همنوعان خود به مراکز انتقال خون رفته  و خون اهداء کردند و …..

ضمن سپاس از تلاش های مسئولین خدوم وساعی از کسانیکه در عمل به وظایف خود کوتاهی نمودند تقاضا می کنیم تا عملکرد خود را در ترازوی محک مرد شریف منطقه مورد بررسی و بازبینی قرار دهند .

و نکته پایانی آنکه، از همه کسانی که در جریان بحران برف کمک کرده و انسانی رفتار کردند ، تقدیر می کنیم  و دیگرانی که چنین نکردند در رفتار خود بیشتر اندیشه کنند.

مرضیه عسگری

خبرنگار

About

Check Also

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت : اختصاص تسهیلات ویژه به شهروندان آسیب دیده در بارندگی های اخیر

کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت : اختصاص تسهیلات ویژه به شهروندان آسیب دیده در …