چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرعامل تعاونی دهیاران دیلمان: فرسودگی ماشین الات،کمبودپروژه های عمرانی جهت درامدزایی وهزینه زیادجهت انتقال زباله به لاهیجان ازمهمترین مشکلات این تعاونی می باشد

اختصاصی همای گیلان:تعاونی دهیاران با هدف تجمیع ماشین الات خدمات رسان روستاهاوتوسعه عدالت درهمه روستاها راه اندازی شد. اما فرسودگی دستگاه وادوات نه تنها نتوانست تعاونی را به هدف توسعه عدالت نزدیک کندبلکه همواره هزینه های زیادی جهت مرمت وتعمیرماشین الات صرف شد.برای اشنایی ازمیزان مشکلات ومعضلات موجوددرتعاونی دهیاران بخش دیلمان وهمچنین خدمات انجام گرفته دراین تعاونی به سراغ علی عابدی مدیرعامل تعاونی دهیاران بخش دیلمان رفته ایم که ماحصل این گفتگورا به صورت سوال وجواب می خوانیم؛

س:ضمن معرفی بفرماییدتعاونی دهیاران بخش دیلمان ازکی تشکیل شد؟
ج: بنده علی عابدی هستم مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران بخش دیلمان و پیرکوه که مدت یک سال مدیریت تعاونی رابرعهده گرفتم و طی این مدت سختی های زیادی جهت جمع آوری زباله انجام گرفت.
س: بفرمایید شرکت تعاونی باچند عضو فعالیت خودراشروع کردهم اکنون چندعضودارد؟
ج:تعاونی با ۸ عضو تاسیس و اکنون به ۱۴ عضو افزایش پیداکرده است.
س:شرکت تعاونی دهیاران چه وظایفی دارد؟مهمترین وظایفی که شمابه آن می پردازیدچیست؟
ج: بیشترین وظایفی که به ما محول شده انجام پروژه های عمرانی روستاها و جمع آوری زباله های سطح روستاها می باشد.همچنین حضور در بحرانها و خدمات بیمه ای روستائیان دیگروظایف ما می باشد.
س:چه خدماتی شرکت تعاونی دهیاران دیلمان انجام داده است؟
ج:خدمات زیادی درحوزه عمران وخدمات انجام داده است اما مدیریت زباله های بخش دیلمان و پیرکوه یکی ازاین وظایف است.
س:برنامه های آتی این شرکت چیست؟
ج: برنامه ریزی که توسط تعاونی دهیاران انجام گرفته و هماهنگی ای که با اعضای تعاونی طی نشستی منعقد گردیده ابتدا دستگاه هایی که از رده خارج شده به مزایده گذاشته شودسپس یک دستگاهی که بیشترین کاربرد در منطقه رو داشته باشی خریداری گردد.

س:خدمات این تعاونی درحوزه زباله به چندروستا محدودمی شود؟
ج: خدمات زباله در روستاهای پیرکوه و جلیسه و بن زمین در حوزه پیرکوه و کوه پس و آسیابر و میکال در حوزه دیلمان توسط تعاونی انجام می شود.

س:پشنهادات وانتقادت؟
ج:مهمترین پیشنهاد ما تقاضای از محیط زیست می باشد که برای دفع زباله و تفکیک زباله با توجه به اینکه این معضل تنهامربوط به بخش دیلمان و پیرکوه نیست با مدرنترین روش ، مشکل زباله این منطقه بسیارزیبارا حل نمایندبطوریکه کوچکترین آسیبی به این منطقه گردشگری واردشود ضمن انکه زباله امروزدرجهان دارای ارزش اقتصادی است می توانددربخش اشتغال هم گره گشا باشد.
امادرکشورما زباله یک معضل است وبرای دفع آن بایدهزینه کردمثلا زباله این بخش به جایگاه زباله لاهیجان انتقال داده می شودکه این کارهم هزینه براست وهم استهلاک خودروها را بالامی برد.
س:این تعاونی نسبت به نوسازی ماشین الات چه اقداماتی انجام داده است؟
ج:ماشین آلاتی که با تشکیل این تعاونی به تعاونی دهیاران داده شده اکثرا از رده خارج میباشند و ما توانستیم یک دستگاه بیل بکهو و یک دستگاه کامیونت ایسوزو را با مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان تعمیراساسی کنیم و امیدواریم به تدریج نسلت به تعمیر اساسی سایر ماشین آلات موجود اقدام نماییم .
با توجه به اینکه دولت ماشین آلات جدیدنمی دهد بهترین راهکار برای خروج از این بحران اورهال کردن دستگاه ها میباشد .

س:چه تقاضایی ازمسئولین دارید؟
ج:تقاضا بسیار است اما وقتی عملی نمیشود بهتر است راجع به این موضوع حرفی نزنیم.

س:آیاغیرازپرداختن به امورات و وظایف داخلی ، پروژه های عمرانی ارگان های دیگر یااشخاص حقیقی هم در برنامه کاری شماقراردارد؟
ج:پروژه جمع آوری آبهای سطحی روستاهای جلیسه و یرشلمان و دیوارحفاظتی روستای عاشورآباد، شن ریزی روستاهای دیارجان ،پیشکلیجان ،عاشورآباد،احداث کانال آب در مقابل سیل ،احداث پل در روستای عین شیخ ازجمله خدمات عمرانی این تعاونی می باشد.
س:حرف ناگفته؟
ج:خیلی ممنون ازاینکه وقت تان را به مااختصاص داده ایدتا مشکلات تعاونی دهیاران این بخش به گوش مسئولین برسد

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی در موقعیتی منحصر به فرد است

همای خبر؛ موقعیت استراتژیک آرش مال در منطقه آزاد انزلی، این مجمع تجاری و فرهنگی …