چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد:* 🔺آماده باش نیروهای امدادی و خانه های هلال گیلان در پی وقوع زلزله

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از اعزام نیروهای ارزیاب هلال احمر به منطقه زلزله زده خبر داد و گفت: نیروهای امدادی این جمعیت و خانه های هلال‌احمر گیلان به حالت آماده باش درآمدند.

همای خبر به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛* سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از وقوع زمین لرزه ای با بزرگی ۴.۳ ریشتر در حوالی لنگرود خبر داد و گفت: طبق گزارش لرزه نگاری این زلزله ساعت ۱۸:۳۵:۳۲ (یکشنبه، ۱۲خرداد) در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: در پی زلزله اخیر که کانون آن مرز دریای کاسپین و گیلان، حوالی لنگرود بوده است ضمن اعزام نیروهای امدادی پایگاه امداد و نجات و شعبه شهرستان لنگرود به منطقه و ارزیابی زمین لرزه، کلیه پایگاه های امداد و نجات و خانه های هلال این شهرستان و استان به حالت آماده باش درآمدند.

غلامی با اشاره به اینکه ابتدا اعزام گروه های ارزیاب به منطقه را داشتیم گفت: خوشبختانه تاکنون خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کرده و نکات ایمنی و هشدارهای اعلام شده توسط مراجع ذیصلاح را رعایت نمایند.

شهرستان لنگرود یکی از شهرستان‌های استان گیلان است که در غرب به شهرستان لاهیجان و در شرق به شهرستان رودسر منتهی می‌شود، شهر لنگرود مرکز این شهرستان است.

شهرستان لنگرود با وسعتی حدود ۴۸۰ کیلومترمربع در ناحیه شرق گیلان قرار گرفته‌است و فاصله آن با مرکز استان ۶۰ کیلومتر است. لنگرود از شمال به دریای خزر، از جنوب و غرب به لاهیجان و از شرق به رودسر منتهی می‌گردد.

طبق آخرین داده‌های مرکز آمار ایران، جمعیت شهرستان لنگرود در سال ۱۳۹۵ در حدود ۱۴۰ هزار و ۶۸۶ نفر و ۵۰ هزار خانوار برآورد شده است.

انتهای پیام/

با کانال همای خبر همراه باشیدhttp://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …