چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خبر داد برق‌رسانی به ۲ روستای صعب‌العبور گیلان/مشترکان شرکت توزیع برق گیلان مبلغ ۸۰ میلیارد تومان بدهی دارن

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از برق‌رسانی به دو روستای محروم و صعب‌العبور این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: برق‌رسانی به 2 روستای صعب‌العبور گیلان
 download (4)

همای گیلان: جمشید طالبی ظهر امروز در نشست شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به مطالبات این شرکت از مشترکان برق استان اظهار کرد: مشترکان شرکت توزیع برق گیلان مبلغ ۸۰ میلیارد تومان بدهی دارند که از آنها می‌خواهیم هر چه سریع‌تر نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

وی بیشترین سهم بدهی برق مصرفی را مربوط به مشترکان خانگی و اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی استان عنوان کرد و افزود: پرداخت به موقع بهای برق مصرفی موجب تداوم ارائه خدمات می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان این خدمات را شامل تعویض شبکه‌های فرسوده، اصلاح و بازسازی شبکه‌های برق با توجه به افزایش تعداد مشترکان و رشد مصرف، جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته و… ذکر کرد.

وی تصریح کرد: مشترکان استان باید نسبت به پرداخت بدهی خود هر چه سریع‌تر اقدام کنند تا طبق مقررات مشمول قطع انشعاب برق نشوند.

طالبی از مسئولان اداره‌ها و دستگاه‌های دولتی خواست تا برای صرفه‌جویی و استفاده بهینه در مصرف انرژی پس از اتمام ساعت اداری چراغ‌ها و سیستم‌های برقی را خاموش کنند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت توزیع برق گیلان در نیمه نخست امسال خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۶۱ کیلومتر خطوط شبکه فشار ضعیف و بالغ بر ۱۱۵ کیلومتر خطوط شبکه فشار متوسط «۲۰ کیلوولت» هوایی، زمینی و کابل خود نگه‌دار احداث شده است.

این مسئول ادامه داد: این مقدار خطوط شبکه برای ۳۱ هزار و ۷۳۴ مشترک جدید و برطرف شدن ضعف برق تعدادی از مشترکان قبلی با توجه به رشد جمعیت و رشد مصرف برق شهری و روستایی در تمام مناطق گیلان احداث شده است.

به گفته وی، در مدت مذکور تعداد دو روستای محروم و صعب‌العبور گیلان نیز به شبکه سراسری برق پیوستند.

طالبی یادآور شد: در نیمه نخست امسال، تعداد ۳۳۸ دستگاه ترانسفورماتور هوایی ـ زمینی+کمپکت با ظرفیت‌های مختلف در مجموع ۵۸ هزار و ۳۴۵ کیلوولت آمپر نصب و افزایش قدرت داده شده است.

وی احداث بیش از ۹۵ کیلومتر شبکه معابر هوایی و زمینی برای روشنایی معابر در سطح شهر و روستا را از دیگر اقدام‌ها برشمرد و گفت: برای مجموع شبکه روشنایی معابر مذکور تعداد ۴ هزار و ۴۱۲ دستگاه چراغ  لاک‌پشتی و پهن‌تاب با لامپ کم مصرف نصب شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان حداکثر پیک بار «اوج مصرف برق» همزمان با شهرها و بخش‌های کل استان را در ۲۵ مرداد امسال ساعت ۱۴ برابر با  ۴.۱۲۱۳ مگاوات عنوان کرد و افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با ۳.۹۸۶ مگاوات بود.

وی از مشترکان خواست تا به دلیل پایداری شبکه‌ها و کاهش هزینه‌های برق مصرفی در زمان اوج مصرف برق از ساعت ۱۸ تا ۲۲ از لوازم برقی پرمصرف مانند لباسشویی، جاروبرقی، اتوی برقی و…. کمتر استفاده کنند.

طالبی یادآور شد: مشترکان با استفاده از لامپ‌های کم مصرف و مهتابی برای روشنایی و پرداخت به موقع بهای برق مصرفی با استفاده از یارانه‌های انرژی ضمن کمک به اقتصاد خانواده خود شرکت توزیع نیروی برق گیلان را در انجام هر چه بهتر وظایف و خدمات یاری کنند.

وی تعمیرات به موقع شبکه‌های برق رسانی و برطرف شدن ضعف برق مناطق، برقی مطمئن، دائم و با ولتاژ مناسب برای مشترکان گرامی را در گرو صرفه‌جویی و پرداخت به موقع بدهی عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک از خدمات شرکت توزیع برق گیلان بهره‌مند هستند، یادآور شد: با توجه به بدهی برق مصرفی مشترکان برق استان از آنها می‌خواهیم هزینه‌های برق مصرفی خود را هر چه سریع‌تر از طریق سامانه ۱۰۰۰۱۳۱۱۲۱ پرداخت کنند./فارس

 

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …