چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرعامل شرکت رهاورد گیلان:آقای استاندار زحمات شما در کار گروه اشتغال به هدر می رود/شرکتم به دلیل نداشتن سرمایه در گردش تعطیل شده است

اختصاصی همای گیلان:شرکت رهاوردگیلان، تولید کننده لوله پی وی سی به مدیر عاملی فرزانه مرتضی زاده، با سرمایه گذاری شخصی حدود ۳ میلیارد در دهه فجر سال ۹۲ در شهرک صنعتی نعالکیاشهر افتتاح و به بهره برداری رسید. این شرکت با اشتغال زایی حدود ۱۷ نفر افراد بومی توانست خط تولید خود را راه اندازی نماید.

DSCN1540
ضمن آنکه روند ساخت این شرکت به مدت ۸ ماه طول کشید. اما مطلع شدیم که این شرکت به دلیل نداشتن سرمایه در گردش ،مدت ۲ ماه است که تعطیل شده است و ۱۷ نفر از افراد مشغول به کاردر این شرکت به جمع بیکاران استان گیلان اضافه شده اند. مدیر عامل این شرکت ضمن بیان این مطلب که این کارخانه اولین تولید کننده لوله پی وی سی در شرق گیلان می باشد، اظهار داشت روزانه این شرکت ۲۰۰ شاخه لوله تولید وعلاوه در داخل استان به استان شیراز صادر می کردیم. فرزانه مرتضی زاده مدیرعامل این شرکت که اهل استان شیراز است، ضمن گلایه از مسئولین استان گیلان اذعان داشت: متأسفانه طی مدت راه اندازی و تولید در شرکت شاهد هیچگونه حمایتی از مسئولین استان گیلان نبودم و با اینکه اینجانب هیچگونه وامی جهت راه اندازی شرکت اخذ ننموده ام وتنها خواستار مبلغی جهت سرمایه در گردش بودم، اما متأسفانه این خواسته ی من تا کنون با مخالفت مسئولین مواجه شده است. وی افزود : در جلسه کار گروه اشتغال که حدود ورود دو ماه پیش با حضور معاونین استاندار (اصغریان و شعبانپور) ،ریاست سازمان صنعت ،معدن و تجارت، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی، نماینده مجلس شورای اسلامی و سرپرست بانکهای عامل استان برگزارشده بود مقرر گردید که هرچه سریعتر بانک صنعت و معدن در جهت پرداخت وام سرمایه در گردش اقدام نماید، اما متأسفانه این فقط در حد حرف باقی ماند.
با نگاه مثبت وارد گیلان شدم اما مدیری به جای تشویق گفت گیلان جای سرمایه گذاری نیست
مدیرعامل این شرکت خاطر نشان کرد :اینجانب بانگاه دیگری این استان را جهت کار تولیدی انتخاب نمودم اما از بدو ورود به این استان شاهد مسائلی بوده ام که شاید همین هادلیل عقب ماندگی این استان باشد ! وی تأکید کرد: در همین استان بجای اینکه بنده را به کار تشویق نمایند عنوان شد :” چرا این استان را جهت سرمایه گذاری انتخاب نمودید استان گیلان که جای سرمایه گذاری نیست”
مرتضی زاده اضافه کرد: بنده با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید وشنیدن سخنان استاندار محترم در راستای حمایت از تولید و اینکه عنوان نمودند خط قرمز من سرمایه گذاران در استان می باشند، بسیار خوشحال شدم. اما مشاهده کردم با اینکه این همه شعار در این استان مبنی بر ایجاد اشتغال داده می شود، اما افرادی با کار شکنی مانع محقق شدن اوامر استاندار می شوند. مثلاً وقتی برای تداوم کار تولید به مبلغ ناچیزی سرمایه در گردش نیاز داشتم، با مخالفت مواجه شدم. البته ایمان دارم که استاندار محترم و معاونین بزرگوار ایشان حتماً در جریان همه کارشکنی های بعضی از مدیرانشان نیستند، چرا که رجای واثق دارم که این بزرگواران تمام هم و غمشان توجه به کار تولید و ایجاد اشتغال است.
وی یادآورشد :تصمیمات کارگروه اشتغال موجب افزایش انگیزه در تولید کنندگان شد. امابوروکراسی های اداری و کارشکنی پرداخت کنندگان وام، انسان را نسبت به کار تولید دلسرد می نماید.
مثل بعضی ها قصد ندارم وام دریافتی را بصورت سودی در اختیاردیگران قرار دهم
مدیر عامل این شرکت افزود :هرچند در همان جلسه کارگروه اعلام شد که این جانب بعد از سه روز به بانک صنعت و معدن مراجعه نمایم اما رئیس محترم بانک عنوان نمود که آقای اصغریان در جریان کار شما نیستند و وام شما در اولویت پرداخت نیست حال آنکه در روز تشکیل جلسه ،آقای اصغریان گفت وام سرمایه در گردش ربطی به گردش مالی ندارد و باید پرداخت شود. حال سئوال ما اینجاست که وقتی مدیران زیر دست از اوامر بزرگان استان تمکین نمی کنند ما باید به کجا مراجعه نماییم ؟ آیا ایجاد اشتغال برای ۱۷ نفر فرصت شغلی محسوب نمی شود و در خور حمایت مسئولین نیست ؟ اینجانب که وامی از دولت در جهت ساخت نگرفته ام و مثل بعضی از شرکت ها فقط تسهیلات دریافت ننموده ام. یا مثل برخی وام دریافتی را بصورت سودی در اختیار دیگران قرار نداده ام!
آیا شناسایی شرکت هایی که واقعاً به فکر تولید و اشتغال هستند از به ظاهر شرکت هایی که فقط هدفشان دریافت تسهیلات است، کار شاقی است؟ براستی برای حل مشکل اشتغال استان چه باید کرد؟ بی شک ما سرمایه گذاران غیر بومی، شناسنامه صنعتی استان گیلان جهت تشویق سایر سرمایه گذاران هستیم. آیا با این ناملایمات و بی توجهی هایی که نسبت به تولید در این استان اعمال می شود دیگر انگیزه ای برای ما و روی آوری سایر سرمایه گذاران غیر بومی به استان گیلان وجود خواهد داشت؟ مرتضی پور خاطر نشان کرد :این در حالی است که در استان شیراز وام سرمایه در گردش را بدون ایجاد هیچگونه چالشی به سرمایه گذار اعطا می کنند. اما آنچه اینجانب را وا داشت تا این موضوع را رسانه ای نمایم، تنها تعطیلی شرکت خودم نبود بلکه فراهم آوردن مجالی بود که بگویم آقای استاندار مباداشرایطی که شما و معاونین پر تلاش تان و همچنین سازمان صنعت و معدن و تجارت برای احیای تولید در استان فراهم نموده اید به فرصت سوزی تبدیل شود. همچنین این جانب به عنوان یک تولید کننده پیغام خود را به جلسه کارگروه اشتغال رسانده باشم که آقایان تنها تشکیل جلسات نمی تواندجاده ی پر دست انداز تولید را هموار نماید.
آیا به راستی زمان آن فرا نرسیده که استاندار کاردان و ساعی گیلان بااتخاذ تدبیری مدبرانه در این خصوص – که پرواضخ است دغدغه شبانه روزی ایشان است – موجبات خرسندی جوانان این مرزو بوم را فراهم آورد .
DSCN1544 DSCN1551 DSCN1553DSCN1544

ککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککککک

حال می تونید مقایسه کنید این خبر را باروزی که همین شرکت در سال گذشته در دهه  فجر ۹۲ افتتاح شد در کنار دستگاه ها چند نفر مشغول بودند اما امروز در کنار این دستگاه ها چه کسی باقی مانده است

افتتاح شرکت تولیدی لوله pvc ره آورد با حضور استاندار در شهرستان لنگرود/تصویر

شرکت تولیدی لوله pvc   ره آورد با حضور استاندار، نماینده شهرستان لنگرود، فرماندار و جمعی از مسئولین در شهرک صنعتی نالکیاشر شهرستان لنگرود به بهره برداری رسید.

مشخصات طرح :

مدیرعامل : رضا ابراهیمی

سرمایه گذاری صورت گرفته : ۲۰ میلیارد ریال

مساحت زمین :۳۲۰۰ متر مربع

مساحت سوله : ۱۱۰۰ متر مربع

تعداد نیرو: در حال حاضر ۸ نفر پس از اجرای طرح توسعه ۱۶ نفر

شروع طرح : ۹۲

بهره برداری از طرح :۹۲2

1

3.jpg4

4.jpg6

5

About

Check Also

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد

تیم والیبال دانش‌آموزی ایران قهرمان جهان شد تیم والیبال دانش آموزی ایران با شکست آلمان …