چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان کلنگ شهرک فناوری در گیلان به زودی به زمین زده می شود

همای گیلان:هرگز نخواهیم گذاشت افراد سود جو با نیت غیر دانش بنیانی وارد شهرک فناوری شده و با گرفتن تسهیلات به تجارت بپردازند .
27y83a63طهمورث لاهوتی اشکوری گفت : شهرک فناوری مجموعه ای است که ضمن فراهم آوری زیر ساخت مناسب برای استقرار واحدهای فناور تولید ، خدماتی و مشاوره ای با گردآوری و تجمیع اجزای دخیل در توسعه فناوری زمینه ارائه حمایت های نرم افزاری لازم جهت ایجاد کسب و کارهای تولیدی خرد ، کوچک و متوسط مبتنی بر فناوری های جدید را فراهم آورده و از طرف دیگر با اشاعه فناوری های جدید در کسب و کارهای تولیدی زمینه ارتقای توان رقابتی و توسعه فعالیتهای آنها را پدید می آورد .
وی در ادامه در خصوص ضرورت ایجاد شهرک فناوری گفت : کسب و کارهای تولیدی ( کسب و کارهای خرد ، کوچک و متوسط ) به عنوان موتور محرکه اقتصادی محسوب می گردند و نیازمند توجه و حمایت لازم می باشد . با توجه به ماهیت کسب و کارهای تولیدی و عدم وجود منابع و امکانات در دسترسی مستقیم به فناوری های روز دنیا ، سازمان های متولی دولتی مسئول فراهم آوری زیر ساخت مناسب جهت خلق ، توسعه و اشاعه فناوری در کسب و کارهای تولیدی می باشد .
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان گیلان در بحث اهداف کلان ایجاد شهرکهای فناوری گفت : کمک به توسعه اقتصادی مناطق و کل کشور ، کمک به ایجاد رشد کسب و کارهای تولیدی مبتنی بر فناوری با تاکید بر تولید کنندگان بخش خصوصی ، کمک به تحقق اهداف و اسناد بالا دستی ( سند چشم انداز ۲۰ ساله ، سند راهبردی توسعه صنعتی کشور ، برنامه پنجم توسعه ، سند توسعه علم و فناوری کشور ، …) در حوزه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان و با ارزش افزوده بالاتراز اهداف کلان ایجاد شهرکهای فناوری می باشند .
وی در ادامه به توضیح سیاستهای کلان در ایجاد و راهبری شهرک های فناوری پرداخت و گفت : از آنجایی که یکی از مهمترین وظایف شهرک های فناوری ایجاد رابطه مناسب فی ما بین مراکز دانشگاهی و پژوهشی ، متخصصین ، مشاورین صنعتی و کسب و کارهای تولیدی می باشد ، وجود ظرفیتهای لازم از نظر موارد فوق الذکر در مجاورت محل ایجاد شهرک های فناوری ضروری است .
وی در پایان و در همین راستا به این نکته اشاره کرد که : در گذشته ۷ استان مجهز به شهرک فناوری شده اند و استان گیلان هشتمین استانی است که دارای این شهرک می شود و به زودی کلنگ ساخت شهرک فناوری در گیلان زده می شود . این شهرک به مساحت ۲۳ هکتار و در شهرک صنعتی سفید رود احداث می گردد ./دیارمیرزا

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …