چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرعامل مخابرات گیلان در لنگرود: با راه اندازی ۸سایت تلفن بی سیم روستایی، ارتباط گیری روستائیان بهتر شده است

همای گیلان، جلسه بررسی وضعیت ارتباطی و مخابراتی شهرستان لنگرود با حضور مهندس آمویی ،مدیرعامل مخابرات منطقه گیلان ، مهندس پارسایی معاون شبکه، مهندس رحمدل، مدیر ارتباطات سیار استان گیلان ، مهندس ظفری، رئیس اداره مخابرات شهرستان لنگرود ، مهندس مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ، رنجبر ،سرپرست جفرمانداری لنگرود ، معاونین فرماندار ، شهرداران و بخشداران شهرستان لنگرود در محل سالن فرمانداری لنگرود برگزار شد.

دراین جلسه مهندس رسول آمویی ضمن تسلیت ارتحال حضرت آیت اله شاهرودی، رئیس تشخیص مصلحت نظام به اقدامات موثر وخوب مخابرات در شهرستان لنگرود جهت افزایش رفاه شهروندان و ایجاد امنیت و آسایش در شهرها و روستاهای تابعه اشاره نمود وگفت : برای استفاده روستائیان عزیز از اینترنت ، ما تعداد ۸ سایت تلفن بی سیم روستایی ( WLL) رابه شبکه بزرگ GSM تلفن همراه انتقال دادیم.
با این اقدام ، ارتباط گیری روستائیان عزیز بهتر شده و علاوه بر آن ، دسترسی مشترکان تلفن همراه نیز در مناطق دورافتاده تسهیل یافته است .

مدیر عامل مخابرات منطقه گیلان درادامه ضمن اشاره به توسعه شبکه موبایل در شهرستان لنگرود ، افزود: همراه اول در این شهرستان ۳۲ نقطه ایستگاه BTS دارد که ۹۰ درصد آنها به استفاده از سیستم اینترنت نسل ۴ ارتقاء داده یافته است و مشترکین می توانند از اینترنت با کیفیت ۴G بهره مند شوند .

آموئی با بیان اینکه در دوسال اخیر ۳۰۰ سایت تلفن همراه در گیلان راه اندازی شده است ، خاطرنشان کرد: در شهرستان لنگرود نیز ۶ سایت جدید نصب و راه اندازی کرده ایم تا مشکل آنتن دهی و اینترنت موبایلی مشتریان برطرف شود .

مدیر مخابرات منطقه گیلان با اشاره به افزایش سرقت کابلهای مخابراتی در استان ، تصریح کرد: متاسفانه با سرقت کابلهای مخابراتی ، خسارات میلیاردی به صنعت مخابرات استان وارد آمده است که این خسارات کندی سرعت رشد این صنعت را در بر دارد ، در شهرستان لنگرود نیز در بعضی از نقاط روستایی ، سرقت های پی در پی صورت میگیرد و موجب قطعی چند روزه ارتباط مشتریان و بدنبال آن نارضایتی مردم عزیز را در پی دارد .

مهندس مهرداد لاهوتی، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز با تشکر از مدیر مخابرات گیلان و هیئت همراه بابت حضور در جلسه ، با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده مردم ، آنتن دهی تلفن همراه در حاشیه شهر لنگرود است، افزود: در حال حاضر روستاهای پرجمعیت و حاشیه شهرستان با مشکل آنتن دهی مواجه هستند و مردم از این وضعیت راضی نیستند.

لاهوتی با برشمردن بعضی از مناطق شهرستان ، تصریح کرد: حاشیه مناطق لیلاکوه ، اطاقور و چمخاله از مناطقی هستند که گردشگرپذیر هستند ولی به دلیل مشکلات آنتن دهی و عدم دسترسی مناسب به واینترنت موبایل ، منطقه را ترک می کنند که این در زمینه اقتصاد هم خساراتی را به شهر وارد میکند.

وی با اشاره به قطعی تلفن ثابت در برخی روستاها ، اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود ، سرقت کابل های مخابراتی است که موجب قطعی گسترده خطوط تلفن شده و موجب نارضایتی و کلافگی مردم و مسوولان شده است ، باید برای جلوگیری از سرقت کابل و سایر تجهیزات مخابراتی ، مراقبت بیشتری صورت گیرد تا از خسارت بیشتر به بیت المال جلوگیری شود .

در ابتدای جلسه نیز محمدرنجبر نیاول، سرپرست فرمانداری لنگرود ، با اشاره به اهمیت و نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه و پیشرفت جامعه اظهار داشت: توسعه شبکه ارتباطی و استفاده مردم از اینترنت ، روز به روز در حال گسترش است بطوریکه این فناوری با زندگی روزانه مردم گره خورده است و هر روز به تعداد استفاده کنندگان از این تکنولوژی و فناوری جدید ارتباطی افزوده می شود .

وی با بیان اینکه کانالهای ارتباطی و سیستم های مخابراتی ، یکی از نیازهای ضروری همه آحاد جامعه در عصر حاضر است، افزود: امروزه اهالی دورافتاده ترین روستاها نیز درخواست استفاده از اینترنت و خطوط مخابراتی برای برآورده کردن نیازهای خود را دارند .

About عطیه نصرتی

Check Also

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر

قطع آبگذاری کانال‌های آبیاری شبکه سفیدرود در پی بارش‌های اخیر   معاون حفاظت و بهره …