چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان : جذب ۲۶۰ مربی پیش‌دبستانی و خرید خدمت در گیلان

 مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: با مصوبه مجلس شورای اسلامی و به رغم عدم نیاز، با اتخاذ تمهیداتی، توانستیم امسال ۲۶۰ مربی پیش دبستانی و خرید خدمت را جذب کنیم.

همای گیلان: به گزارش ایسنا، مهدی حاجتی در جلسه ستادی، اظهار کرد: با اطلاع رسانی درست از فعالیت های آموزش و پرورش و تبیین آن برای مردم، می توانیم سبب تقویت نظام آموزشی شویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به جذب ۶۵۰ مربی پیش دبستانی و خرید خدمت در دو سال اخیر، افزود: با مصوبه مجلس شورای اسلامی و به رغم عدم نیاز، با اتخاذ تمهیداتی از جمله تبدیل کلاس های شش پایه به سه پایه، توانستیم امسال ۲۶۰ مربی پیش دبستانی و خرید خدمت را جذب کنیم.

حاجتی خطاب به روسای ادارات آموزش و پرورش گفت: اولویت جذب نیروها در آموزش و پرورش با مربیان پیش دبستانی و خرید خدمات است و امیدواریم با توجه به بازنشستگی نیروها در سال های آینده، بتوانیم باقیمانده این افراد را جذب کنیم.

وی تعامل با سازمان ها را یکی از خصیصه های مدیران آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: در این راستا با حفظ شأن و استقلال آموزش و پرورش ضروری است از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مدیران استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به کمبودهای مالی گفت: امیدواریم با حضور تیم جدید در وزارت آموزش و پرورش و به ویژه در معاونت پشتیبانی شاهد گشایش هایی در تأمین اعتبار باشیم.

حاجتی در بخش سهمیه ابلاغی سوادآموزی در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: شناسایی اولیای بی سواد دانش آموزان و استمرار فرآیند کلاس های آموزشی برای نوسوادان در دوره های تکمیلی، عامل مهمی در جذب بیشتر و کاهش بی سوادی در استان است.

وی با نفی تنبیه بدنی در مدارس گفت: بر اساس بخشنامه وزارت آموزش و پرورش هرگونه تنبیه بدنی دانش آموزان ممنوع است و با افراد خاطی در این زمینه بر اساس مر قانون برخورد می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خطاب به روسای ادارات مناطق گفت: باید در دوران مسئولیت به فکر حل مشکلات آموزشی و تربیتی باشید و فرهنگ قناعت، اخلاق مداری، برنامه ریزی و قانون مندی را در دانش آموزان نهادینه کنید.

حاجتی افزود: از مصادیق زندگی ایرانی، اسلامی این است که قوانین و آموزه های اسلامی از گفتار به رفتار دانش آموزان تبدیل شود و این از وظایف اصلی مدیران آموزش و پرورش است.

وی در پایان با اشاره به درپیش بودن فصل سرما گفت:در هنگام بارش برف باید با تدبیر و اطلاع رسانی سریع و درست بتوانیم مردم را از وضعیت مدارس آگاه کنیم و مدیران مناطق باید علاوه بر همکاری نزدیک با اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی نسبت به تجهیز سامانه های گرمایشی مدارس اهتمام جدی داشته باشند.

با کانال همای خبر همراه باشید

About عطیه نصرتی

Check Also

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا      

 راهیابی انیمیشن “تبر”از لاهیجان به جشنواره بین المللی فیلم Tracce_cinematografiche_Film_Festایتالیا انیمیشن ” تبر “از تولیدات …