چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد ورود ۳۰ هزار دانش‌آموز کلاس اولی به مدارس گیلان

همای گیلان:مهدی حاجتی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهر با بیان اینکه امسال در ۳۳ ناحیه آموزش و پرورش گیلان ۴۰۰ هزار دانش‌آموز سال تحصیلی ۹۴ـ۹۳ را آغاز می‌کنند، اظهار کرد: ۳۱ شهریور ماه امسال تعداد ۳۰ هزار نفر دانش‌آموز کلاس اولی به مدارس گیلان می‌روند.

919747_PhotoA

وی آموزش و پرورش را متولی امر تعلیم و تربیت در جامعه خواند و افزود: نفر نخست اذان و حفظ قرآن کریم کشور از استان گیلان است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه در کنکور دو رقمی سال ۹۳ تعداد ۳۰ نفر از این استان بودند، تصریح کرد: این امر مرهون تلاش و پشتکار دانش‌آموزان بوده است.

وی از ساماندهی نیروهای انسانی در آموزش و پرورش گیلان خبر داد و گفت: این ساماندهی موجب شده تا ۲۴ هزار ساعت حق‌التدریس در آموزش و پرورش گیلان صرفه‌جویی شود.

حاجتی به نظام ۶.۳.۳ اشاره کرد و یادآور شد: دوره‌های ضمن خدمت در تابستان امسال برای کارکنان آموزش و پرورش گیلان برگزار شده است.

وی درباره اختصاص اعتبار هوشمندسازی مدارس استان خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال یک‌میلیارد تومان اعتبار برای هوشمندسازی مدارس گیلان اختصاص داده شده است.

این مسئول تعداد جمعیت دانش‌آموزی کشور در سال ۸۳ را ۱۹ میلیون نفر اعلام کرد و متذکر شد: اکنون این جمعیت ۷ میلیون نفر کاهش پیدا کرده است.

وی استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه را در دستور کار آموزش و پرورش عنوان کرد و یادآور شد: از توانمندی تمام مدیران اجرایی و شوراهای شهر برای ارتقای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم.

حاجتی شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان را از ماموریت‌های آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین عنوان کرد و ترویج فرهنگ قرآنی را مورد تاکید قرار داد.

وی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در امر آموزش و پرورش را مهم دانست و تصریح کرد: در این راستا انجمن‌های اولیا و مربیان فعال‌تر می‌شوند./فارس

About

Check Also

برپایی سیرک در کومله

برپایی سیرک در کومله با حضور دکتر مهدی پور شهردار، آقای عظیمی ریاست شورای شهر …