چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان : معلمان مدارس استثنایی در گیلان تجلیل می‌شوند

همای گیلان:مهدی حاجتی عصرامروز در همایش تجلیل از معلمان و فرهنگیان بسیجی گیلان در دهکده ساحلی این شهر، با تبریک هفته معلم و تاکید بر پاسداشت مقام معلم، اظهار کرد: این مراسم همه ساله در کشور به مناسب گرامیداشت استاد علامه مجاهد استاد مرتضی مطهری حکیم فرزانه انجام می‌شود.

وی با اشاره به ابعاد شخصیتی استاد مطهری، افزود: ایشان بر همه علوم اسلامی تسلط  داشت و در علوم فلسفه، عرفان و تمام زمینه‌های مختلف متخصص بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه استاد مطهری شخصیت چند بعدی داشت،گفت: افتخاری برای آموزش و پرورش است که در این روز مقام معلم را ارج بنهد.

حاجتی با اشاره به سخنان استاد مطهری که فرمود معلمی شغل نیست، تصریح کرد: جایگاه علم و دانش در آیات مختلف بیان شده که نشانه عظمت این مهم است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی باید قدر معلم و قدرشناس جایگاه آن باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های مختلف به منظور ترویج فرهنگ تجلیل از معلم و جایگاه آن در جامعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود: خوشختانه جامعه اسلامی نسبت به این موضوع برخورد خوبی داشته و این فرهنگ جا افتاده است.

حاجتی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری به جامعه فرهنگیان و معلمان کشور، گفت: ایشان همیشه در جمع این قشر حاضر می‌شوند که سبب دلگرمی است و رئیس جمهور نیز به معلمان و فرهنگیان توجه خاص دارند.

وی با بیان اینکه هر روز و هر هفته متعلق به معلمان است، تصریح کرد: آموزش و پرورش بزرگترین و مهمترین دستگاه تعلیم و تربیت است و معلمان خود الگو و نمونه بارزی برای جامعه هستند و اندیشیدن را به انسان می‌آموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه معلمان با ترویج فرهنگ دینی و اسلامی زمینه رشد فکری و ابتکار فردی را برای دانش آموزان فراهم می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید همیشه قدردان زحمات معلمان باشیم.

حاجتی افزود: به مناسبت هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم، همایش ۵۰۰ نفری تجلیل از معلمان آموزش و پرورش استثنایی گیلان ، روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت در مجتمع آموزشی رفاهی دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار می‌شود.

وی گفت:در این همایش ۳۰ نفر از فعالان و افتخارآفرینان عرصه‌های آموزشی، پرورشی،جشنواره‌ها و مسابقات علمی و فرهنگی امسال در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان توسط مسئولان امر مورد تجلیل قرار می‌گیرند./تسنیم

About

Check Also

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو

حضور منطقه آزاد انزلی در ایران اکسپو   ششمین دوره نمایشگاه توانمندی‌های صادرتی ایران (ایران …