چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: ۲۰۰ مدرسه گیلان کمتر از ۵ دانش‌آموز دارد

همای گیلان: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۲۰۰ مدرسه گیلان کمتر از پنج نفر دانش‌آموز دارد.

خبرگزاری فارس: 200 مدرسه گیلان کمتر از 5 دانش‌آموز دارد

مهدی حاجتی  با اشاره به فعالیت ۳۰ هزار نفر فرهنگی در آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: تعداد یک‌هزار و ۵۴۰ نفر در بخش اداری آموزش و پرورش استان فعالیت می‌کنند.

وی تعداد عوامل اجرایی و مدیران مدارس گیلان را هشت هزار نفر اعلام کرد و افزود: ۱۹ هزار نفر معلم در مقاطع مختلف تحصیلی در استان تدریس می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه تعداد هشت هزار نفر از معلمان در مقطع ابتدایی تدریس می‌کنند، تصریح کرد: ۱۱ هزار نفر در مقطع متوسط مدارس گیلان تدریس می‌کنند.

*افزایش پنج درصدی قبول‌شدگان کنکور در گیلان

حاجتی در ادامه از ابلاغ جدول رتبه‌بندی آموزش و پرورش از طریق سازمان سنجش به استان‌ها خبر داد و بیان کرد: امسال تعداد قبول‌شدگان گیلان در کنکور سراسری پنج درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌است.

وی به رتبه ششم دانش‌آموزان گیلانی در کنکور سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال با تلاش همه‌جانبه و افزایش پنج درصدی قبول‌شدگان در کنکور توانستیم رتبه استان را حفظ کنیم و این موضوع نشان می‌دهد دیگر استان‌ها به‌سرعت فعالیت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه مبارزه با انسداد بی‌سوادی از برنامه‌های این سازمان است، خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد دو هزار نفر بی‌سواد در استان داشتیم و با تلاش انجام شده، این آمار در سال جاری کاهش پیدا کرده‌است.

وی به وضعیت جمعیتی دانش‌آموزان در مدارس گیلان اشاره کرد و یادآور شد: ۲۰۰ مدرسه استان کمتر از پنج نفر دانش‌آموز دارد.

*بازنشستگی ۱۰۰۰ نفر فرهنگی در گیلان

حاجتی با بیان اینکه تعداد یک‌هزار نفر فرهنگی سال گذشته در گیلان بازنشسته شدند، اظهار کرد: سال گذشته حتی یک نفر ورودی به آموزش و پرورش استان نداشتیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از بازنشسته شدن یک‌هزار نفر فرهنگی در سال جاری در استان خبر داد و افزود: سال گذشته ۳۰ هزار ساعت حق‌التدریسی پرداخت کردیم و در تلاش هستیم سقف حق‌التدریسی را به ۱۵ هزار ساعت در سال جاری کاهش دهیم.

وی به صرفه‌جویی ماهانه سه میلیارد تومانی از محل کاهش حق‌التدریس معلمان در گیلان اشاره کرد و گفت: کاهش حق‌التدریس معلمان به ۱۰ هزار ساعت از برنامه‌های آموزش و پرورش در استان است.

حاجتی با بیان اینکه ماهانه ۶۶ میلیارد تومان در فصل اول به معلمان در استان حقوق پرداخت می‌کنیم، تصریح کرد: با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان مبلغ شش میلیارد تومان به فصل اول پرداخت حقوق معلمان در گیلان اضافه شده‌است.

*فعالیت ۳۵ مدرسه شبانه‌روزی در گیلان

وی از فعالیت ۳۵ مدرسه شبانه‌روزی در مناطق سخت‌گذر گیلان خبر داد و اظهار کرد: تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ نفر دانش‌آموز مقیم در مدارس مذکور تحصیل می‌کنند.// فارس

 

About سردبیر

Check Also

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی

فراهم شدن امکان خوداظهاری شاغلان فاقد پوشش بیمه ای خدمتی دیگر از سازمان تامین اجتماعی؛ …