چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان: ۵۰۰ معلم نمونه گیلان تجلیل می‌شوند

همای گیلان:مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تجلیل از ۵۰۰ معلم نمونه در هفته معلم امسال در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: 500 معلم نمونه گیلان تجلیل می‌شوند/اجرای طرح انسداد مبادی بیسوادی در گیلان

مهدی حاجتی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان با اشاره به نامگذاری «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۳ اظهار کرد: نامگذاری امسال با عنوان فرهنگ فرصت مناسبی برای اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش است.

وی به وجود بسیاری از مشکلات در فرهنگ جامعه اشاره کرد و افزود: امسال باید در عرصه فرهنگ تلاش ویژه‌ای انجام شود.

حاجتی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱ جلسه شورای آموزش و پرورش در گیلان برگزار شده است، خاطرنشان کرد: تعداد ۵۰ مصوبه در جلسه‌های مذکور به تصویب رسیده و بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش در استان برطرف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خواستار برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان به صورت ماهانه شد و بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ در جامعه نیازمند تلاش مضاعف است.

وی از برگزاری اجلاس همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت امسال در قم خبر داد و تصریح کرد: اجلاس مذکور با موضوع «تربیت اسلامی و فضای مجازی» برگزار می‌شود.

حاجتی با اشاره به اینکه گیلان میزبان نشست کارگروه شماره یک آموزش و پرورش کشور با حضور ۹ استان در ۱۹ و ۲۰ فروردین جاری است، خاطرنشان کرد: جمع‌بندی موضوع‌های مطرح شده در نشست مذکور در اجلاس سراسری قم ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان به وجود نیروهای آسیب‌پذیر در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه با حفظ استقلال می‌تواند در کاهش آسیب‌ها در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نیروهای لازم را در اختیار دارند، یادآور شد: هیئت امنای آموزش و پرورش استان به ریاست نماینده ولی فقیه در گیلان تشکیل شده است.

حاجتی به وجود فضای مناسب برای فعالیت روحانیون دلسوز در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: مدارس امین در گیلان گسترش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه مدیر و معلمان در مدارس امین توسط هیئت امنا انتخاب می‌شوند، اظهار کرد: تنها یک مدرسه امین در آستانه‌اشرفیه فعال است.

وی در ادامه به هفته بزرگداشت مقام معلم در گیلان اشاره کرد و گفت: امسال یک معلم نمونه کشوری از گیلان انتخاب می‌شود.

حاجتی تعداد معلمان نمونه منطقه‌ای گیلان را ۴۹۱ نفر در سال ۹۳ اعلام کرد و یادآور شد: تعداد ۲۰ معلم به صورت استانی انتخاب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از تجلیل از ۵۰۰ معلم نمونه در هفته معلم امسال در این استان خبر داد و بیان کرد: همایش یک‌هزار نفری معلمان گیلان در هفته معلم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از معلمان ایثارگر و بسیجی در هفته معلم امسال، تصریح کرد: همایش مذکور در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار می‌شود.

حاجتی همچنین به اجرای طرح «انسداد مبادی بیسوادی» در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: آمارهای خوداظهاری نشان‌دهنده تعداد بالای بی‌سوادان در این استان است./فارس

About

Check Also

کتاب گل‌های باغ مصطفی در شهر کومله رونمایی شد

کتاب گل‌های باغ مصطفی در شهر کومله رونمایی شد مراسم رونمایی از دومین کتاب گروه …