چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل ارشاد گیلان: از هر نقد سازنده ای استقبال می کنیم

همای گیلان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه کار اهالی مطبوعات همیشه برعهده خودشان بوده و ما در کنارشان خواهیم بود، گفت: از هر نقد سازنده ای استقبال می کنیم چون معتقدم توسعه با نقد بدست می آید.

مدیرکل-ارشاد-گیلان-از-هر-نقد-سازنده-ای-استقبال-می-کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان با بیان اینکه واژه رسانه خود رساترین عنوان انتقال پیام بین مردم و مسئولین است گفت: اگر از انسانی فرهنگ، هنر و رسانه را بگیرند دیگر چیزی برایش باقی نمی‌ماند.

وی به مدیریت فرهنگی اشاره کرد و افزود: مدیریت فرهنگی بدون همدلی، معنا ندارد و امروز خوشحالم که در این همدلی عزیزان رسانه ای و مطبوعاتی سهم بسزایی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به انتشار کتاب تاریخ مطبوعات گیلان در سالهای گذشته اشاره و تصریح کرد: اولین های زیادی در استان در عرصه های فرهنگ و هنر و رسانه وجود دارد که بسیار با ارزش هستند و این نشان از تیزبینی و فرهنگ بالای مردم این سامان دارد.

فاضلی ادامه داد: کار اهالی مطبوعات همیشه برعهده خودشان بوده و ما در کنارشان خواهیم بود و از هر نقد سازنده ای استقبال می کنیم چون معتقدم توسعه با نقد بدست می آید.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گیلان افزود: تمایل قلبی من این است که خانه مطبوعات به هویت مستقل خود برسد و به تشکیلات آموزشی، فرهنگی و صنفی خود بپردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان سپس با بیان اینکه مسئولین وزارتخانه ای در تلاش هستند تا بتوانند برخی امور صنفی مانند بیمه را در ردیف ثبت بودجه های رسمی از مجلس به صورت قانونمند حل کنند، افزود: برخی موارد مانند چاپ وِیژه نامه های روزنامه های سراسری در استان و یا انتشار مرتب ویژه نامه های کانون های تبلیغاتی باید به صورت شفاف و قانونی تبیین شود تا حقی از حقوق نشریات محلی تضییع نشده و عدالت تدبیر شود.

فاضلی با بیان اینکه رسانه ها تبیین‌کننده ارزش‌ها هستند، تصریح کرد: ارزش‌ها ثابت هستند و آنچه که به آن ارزش می‌دهد افکار اهالی قلم است.

وی با بیان اینکه باید داشته‌های خود را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه با عنایت خداوند وارد این عرصه شده‌اند.

این مسئول فرهنگی استان افزود: یقینا کارهایی که به هنرمندان و اهالی رسانه واسپاری می شود، چشم انداز روشنی داشته و ارتقای فرهنگی و هنری را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در ادامه با اشاره به انتصاب حسین ابراهیمیان به عنوان معاون فرهنگی جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، گفت: انتصاب فردی از جنس رسانه در حوزه معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد، نشان از ارزش های ذاتی و وجود توانمندی اصحاب رسانه است.

وی ادامه داد: اجرای سه عنصر صداقت، سلامت و کار، سرلوحه کارهای اجرایی من است و با هیچ کس در این مورد تعارف نخواهم داشت.

حسین داداشی، مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ۱۶۴ نشریه در استان انتشار می یابد، ادامه داد: ۹ روزنامه، ۴۴ هفته ‌نامه، ماهنامه، دو ماهنامه، دو فصل‌نامه ‌در استان فعال است.

وی با بیان اینکه نگرش مردم نسبت به مطبوعات از جمله دغدغه های مطبوعات محلی است، اضافه کرد:با وجود شبکه ‌های مختلف صداوسیما، ماهواره‌ و سایت‌ های اینترنتی، مردم گرایشی به رسانه ‌های مکتوب ندارند.

داداشی با بیان اینکه شرایط اقتصادی نیز در خرید روزنامه و مطبوعات مهم است، خاطرنشان کرد: خرید روزنامه در سبد خانوار حذف شده و یا در آخرین مرحله قرار دارد.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان، انتشار ویژه ‌نامه استانی توسط روزنامه‌ های کثیرالانتشار کشور را یکی دیگر از دغدغه های نشریات محلی عنوان کرد و افزود: این نشریه ‌ها رایگان در استان‌ ها منتشر می شود که معضلات فراوانی را برای نشریات محلی به دنبال دارد.

داداشی با اشاره به دغدغه‌ های شغل خبرنگاری، اظهار کرد: در حوزه وزارت کار و تامین اجتماعی شغلی به نام خبرنگاری و روزنامه‌ نگاری وجود ندارد و این ضعف قانون است و قوه مقننه باید به این مسئله توجه کند و این مهم را در قانون ببنید، به رسمیت شناختن شغل خبرنگاران از دغدغه عمومی همه روزنامه‌ نگاران می‌کاهد.

وی درخصوص بیمه خبرنگاران، ‌گفت: معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد مسئولیت بیمه خبرنگاران را به دوش مدیران نشریات گذاشته به طوری که برای روزنامه ‌ها ۱۵ نفر، هفته‌نامه‌ها ۱۰ نفر و دو هفته‌نامه‌ها ۸ نفر و این سوال برای مدیران نشریه‌ ها به وجود آمده که  آیا وزارت ارشاد در تحقق قول خودش در پرداخت یارانه‌ ها و تسهیلاتی که باید در اختیار مدیران قرار دهد عمل می‌ کند یا خیر؟ که هنوز این مسئله تعریف نشده و وضعیت مشخصی ندارد.

در ادامه این دیدار، طبقه دوم ساختمان خانه مطبوعات استان گیلان که چند سال در اختیار سرای روزنامه نگاران بود با بازدید مدیرکل و معاونین وی برای انجام توسعه امور آموزشی و فرهنگی در اختیار هیات مدیره خانه مطبوعات گیلان قرار گرفت.

About

Check Also

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران

هشدار جدی روزنامه جمهوری اسلامی درباره نقشه جدید نفوذی ها در ایران روزنامه جمهوری اسلامی …