چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل اوقاف گیلان: *ترویج وقف مشارکتی ضروری است*

همایش یاوران وقف با حضور مدیر کل اوقاف گیلان، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امامان جمعه لنگرود، کومله، اطاقور، جمعی از رؤسای ادارات و نهادها، هیئت امناء بقاع، مساجد و نیروهای جهادی شهرستان لنگرود صبح امروز (شنبه ٣ آبان ماه ٩٩) در سالن کانون زینبه این شهر برگزار شد.

اختصاصی همای خبر، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در حاشیه این همایش طی گفتگویی به خبرنگار ما در لنگرود گفت: هر سال ایام رحلت پیامبر اعظم (ص) و چند روز بعد از آن، نمادین ایام وقف است که در چند سال اخیر بعنوان دهه وقف معروف و مشهود شده و در این دهه، برنامه های متنوعی از سوی سازمان، اداره کل و همه ادارات شهرستانها خواهند داشت و دارند.

وی در ادامه افزود: ما در استان گیلان بیش از ٢٠٠ برنامه متنوع فرهنگی، افتتاح پروژه ها، نشست های تخصصی، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، دیدار با خانواده های معظم شهدا، غبار روبی و عطر افشانی قبور مطهر امام زادگان واجب العظیم، تکریم و تجلیل از اصحاب وقف، نشست های خبری و همایش یاوران وقف از برنامه‌های فرهنگی، اوقاف بوده که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نورانی وقف برگزار می‌شود.

علیزاده در باره ضرورت ترویج فرهنگ وقف مشارکتی تأکید کرد و گفت: وقف، کلیدی ترین نهاد فرهنگی و اقتصادی جامعه است و یکی از بهترین راه‌ها، راه اندازی وقف‌های جدید، وقف‌های مشارکتی و گروهی است، البته تقویت فرهنگ وقف های مشارکتی از برنامه های مهم اوقاف گیلان در راستای ایجاد وقف های جدید است.

مدیر کل اوقاف گیلان با بیان اینکه امسال چندین مورد وقف جدید در گیلان ثبت شده است، اظهار داشت: باید با استفاده از فرصت های تبلیغی و ظرفیت رسانه نیت واقفین را به سمت نیازهای جامعه هدایت کرد.

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه می‌توانند در حوزه شناساندن وقف بسیار مؤثر عمل کنند، تصریح کرد: وقف بر اساس نیات واقفین خیراندیش بوده که بزرگترین آرزوی ما جلب اعتماد عمومی است.

علیزاده در ادامه به سئوال خبر ما، مبنی بر امتیاز دهی شهرستانها در اجرای برنامه های این دهه گفت: ما هنوز امتیاز نهایی رو اعلام نکردیم، چون امروز آخرین روزه، ولی شهرستانها با توجه به اینکه ایام (کرونا) بوده تقریبا همه توانستند اکثر برنامه های که می شد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت مسئله کرونا که به منزله قانون بوده انجام دادند و آن شاء الله پس از جمع بندی و رتبه بندی، شهرستانها برتر معلوم خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان این همایش از ٧٠ نفر، هیئت امناء، خدام بقاع، مستاجرین خوش حساب املاک موقوفه، نیروهای جهادی و فعالین فرهنگی شهرستان تجلیل شدند.

شایان ذکر است پیش از سخنان مدیر کل اوقاف گیلان، سید مرتضی فخر موسوی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود ضمن تشکر از حضور همه شرکت کنندگان در این همایش، گزارشی از اجرای برنامه های این دهه دراین شهرستان برای حاضرین بیان داشت.

این گزارش حاکی است در این مراسم از سید محمد صادق عابدینی، خبرنگار شهرستان لنگرود به واسطه خدمت و تلاش صادقانه در عرصه رسانه تجلیل بعمل آمد.

✍سید محمد صادق عابدینی/خبرنگار لنگرود

با کانال همای خبر همراه باشید.http://@homaygilanir

About مدیر خبر1

Check Also

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها جزء تکالیف وزارت ارتباطات است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان؛ اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها …