چاپ مطلب چاپ مطلب

مدیرکل بیمه سلامت گیلان: دیابت و سرطان بیشترین سهم بیماران خاص گیلان در پوشش بیمه ای سلامت را دارند

مدیرکل بیمه سلامت گیلان: دیابت و سرطان بیشترین سهم بیماران خاص گیلان در پوشش بیمه ای سلامت را دارند

دکتر محمود عاطف راد همزمان با آغاز هفته بیمه سلامت در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد این بیمه در سطح استان گیلان پرداخت.وی افزوده: سیاست بیمه سلامت بر آموزش ، پیشگیری و سلامت خانواده است.

 

مدیر کل بیمه سلامت گیلان در ادامه از اجرای برنامه پزشک خانواده برای ۸۴۲ هزار نفر بیمه شده روستایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و یادآور شد: استقرار ۳۰۵ پزشک ، ۲۵۰ ماما و ۲۶ دندانپزشک در ۱۷۷ مرکز خدمات جامع روستایی توسط دانشگاه علوم پزشکی و ویزیت ماهانه ۵۰ هزار نفر توسط پزشکان خانواده سطح یک روستایی و ارجاع چهار هزار و ۵۰۰ نفر به سطح تخصصی ۲ از عمده خدمات بیمه سلامت گیلان است.

 

وی جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت ۱ میلیون و سیصد و شش نفر و جمعیت بیمه شدگان خاص ۵گانه را دو هزار و ۸۵۲ نفر ،جمعیت بیمه شدگان خاص و صعب العلاج چهل و دو هزار و ۷۹۴ نفر نشاندار فعال و تعداد بیماری را ۵۱ بیماری اعلام نمود.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه ۹۰درصد بیماران خاص جز این ۵۱ بیماری هستند به نمونه‌های اعمال شده در سامانه‌های الکترونیکی بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: پوشش بیمه ای بیش از چهار هزار و ۵۵۰ خدمت، پوشش %۱۰۰ تعرفه دولتی خدمات بستری بیماران CF SMA ، B و موکوپلی ساکاریدوز، پوشش ۱۰۰ داروهای Nusinersen و Ridilam برای بیماران SMA و پرداخت ۱۸ میلیارد تومان وام به ۴۰۵ نفر از اقدامات بیمه سلامت گیلان در طی یکسال گذشته بوده است.

 

دکتر محمود عاطف راد هزینه پرداخت شده به موسسات طرف قرار داد بابت خدمات گروه یک را در یکسال گذشته در گیلان را اعلام کرد و مجموع پرداختی های بیمه سلامت را در سال گذشته دو هزار و صد میلیارد ریال اعلام نمود که به تفیکیک در سال۱۴۰۱ مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال سهم بوده که سهم صندوق ۹۱ میلیارد ریال و در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال با سهم صندوق ۲۵۵ میلیارد ریال بوده است.

 

وی با بیان اینکه دو بیماری دیابت و سرطان بالاترین سهم بیماران خاص را در گیلان به خود اختصاص داده اند، اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار بیمار دیابتی و بیش از ۸ هزار و هشتصد بیمار سرطانی در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

 

مدیر کل بیمه سلامت گیلان با اشاره به نشاندار کردن و تدوین بسته های خدمتی گفت: بسته های خدمتی تدوین شده برای ۵۱ بیماری اعلام شده در بخش دولتی بر اساس تعرفه دولتی و در بخش خصوصی بر اساس تعرفه دولتی و در برخی خدمات بر اساس تعرفه خصوصی می‌باشد . وی افزود: در بسته های خدمتی تدوین شده ، پوشش ۹۰ تا ۱۰۰ درصدی در بخش دولتی و پوشش حدود ۸۰ درصدی در مورد خدماتی که اجازه دریافت آنها در بخش خصوصی داده شده است وجود دارد.

 

عاطف راد از افزایش پوشش بیمه ای برای داروهای بسیار گران قیمت ضدسرطان و پوشش صد در صدی هزینه های رادیوتراپی بر اساس تعرفه دولتی خبر داد .

 

وی در ادامه به موضوع مشارکتهای اجتماعی و خیرین سلامت و تفاهم نامه با سازمانهای مردم نهاد ( انجمن حمایت از بیماران کلیوی و MS و …)و تفاهم نامه با سازمان بهزیستی برای ارائه ۵۹ خدمت توانبخشی جدید اشاره کرد و گفت: بیمه نمودن افراد بی بضاعت معرفی شده موسسات خیریه ساکن مناطق کم برخوردار، به تعداد ۱۸ هزار نفر، تفاهم نامه با وزارت کشور در مورد پوشش بیمه ای رایگان در مناطق کم برخوردار از دیگر اقدمات مهم بیمه سلامت گیلان در طی این مدت می‌باشد.

 

مدیر کل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه بیمه سلامت با سیاست پوشش همگانی و دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی از بیمه شدگان از مردم حمایت می‌کند اظهار داشت: بیمه سلامت رایگان بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم گیلان ۸۴ درصدو عقد قرارداد با ۱۹۱۳ موسسه تشخیصی و درمانی در استان، پرداخت ۱۳۴۸ میلیارد تومان هزینه درمانی در سال ۱۴۰۱ به موسسات طرف قرار داد و همچنین پرداخت ۹۷ میلیارد تومان هزینه درمان کرونا برای ۵۴/۸۶۵ بیمار کرونایی و با ارائه خدمات بیمه‌ای بستری و سرپایی با بیش از ۴ میلیون بار مراجعه در سال ۱۴۰۱ را کارنامه خود تاکنون به ثبت رسانده است.

 

مدیرکل بیمه سلامت گیلان در راستای اهداف جوانی جمعیت از حمایت از درمان زوجین نابارور به موضوع فعال سازی نشان برای ۱۹۹۵ زوج نابارور در سامانه نسخه نویسی الکترونیک خبر داد و گفت: پوشش بیمه ای ۶۳ قلم داروی مرتبط درمان ناباروری-۵۷ قلم آزمایش و ۷ خدمت تصویربرداری، پوشش خدمات فوق تخصصی مثل IVF _ ICSI _FET و …، پوشش بیمه ای ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی مرتبط با خدمات درمانی زوجین نابارور و همچنبن پرداخت ۸/۳ میلیارد تومان هزینه درمان زوجهای نابارور در طی یکسال گذشته عملکرد بیمه سلامت گیلان بوده است.

 

گفتنی است : بیمه سلامت گیلان در جشنواره شهید رجایی که بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی است رتبه اول را کسب نموده است .

 

روزشمار برنامه های بیمه سلامت در هفته بیمه سلامت : روز اول «بیمه سلامت ، آموزش ، پیشگیری و سلامت خانواده» روز دوم یکشنبه سی ام مهر ماه «بیمه سلامت، سازمان هوشمند و خدمات الکترونیک سلامت»، روز سوم دوشنبه اول آبان ماه«بیمه سلامت حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج ، مشارکتهای اجتماعی و خیرین سلامت»، روز چهارم سه شنبه دوم آبان ماه«بیمه سلامت پوشش همگانی ، دسترسی عادلانه به خدمات سلامت و حفاظت مالی از بیمه شدگان» روز پنجم چهارشنبه سوم آبان ماه «بیمه سلامت ارتقای خدمات خرید راهبردی و نظارت بر خدمات مطلوب»، روز ششم پنج شنبه چهارم آبان ماه «بیمه سلامت اطلاع رسانی توانمند سازی ، مشتری مداری و جهاد تبیین» و روز هفتم جمعه پنجم آبان ماه «بیمه سلامت حمایت از درمان زوجین نابارور و جوانی جمعیت» نامگذاری شده است.

About مدیر خبر1

Check Also

سند راهبردی فضای سبز بندر کیاشهر با حضور مدیران استانی و شهرستان رونمایی شد

سند راهبردی فضای سبز بندر کیاشهر با حضور مدیران استانی و شهرستان رونمایی شد   …